آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

حماسه 9 دی ایران را برای سال‌های طولانی بیمه کرد

حماسه 9 دی ایران را برای سال‌های طولانی بیمه کرد

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در حماسه 9 دی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران به همه دنیا ارسال شد و جمهوری اسلامی ایران با این حماسه برای سال‌های طولانی بیمه شد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در حماسه 9 دی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران به همه دنیا ارسال شد و جمهوری اسلامی ایران با این حماسه برای سال‌های طولانی بیمه شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی به مناسبت بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی، خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه 88 فریب فتنه را خوردند از یک سوراخ دو بار گزیده شده، اما برای برخی دیگر این اتفاق رخ نداد؛ زیرا فرمان خدا و پیروی از رهبری را در اولویت قرار دادند. در واقع آنها گمان کردند فتنه‌ای در کار نیست و کور و کر شدند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند که این افراد باید توبه کنند اما آدمی که مشمول رحمت الهی نشده باشد توفیق توبه را پیدا نمی‌کند و باید به آن افراد گفت که به آنها فشار نیاورید؛ زیرا برخی گمان می‌کنند به راحتی می‌شود توبه کرد. آن بیچاره‌ای که این رحمت خدا به سمتش نمی‌آید یعنی درهای رحمت خداوند متعال را بر روی خود بسته است و کور و کر شده است.

صادقی با بیان این‌که اگر کسی خود مقصر باشد و خود را به کری و کوری هم زده باشد بیداری برایش متصور نیست، گفت: در فتنه 88 گروه زیادی از مردم مقصر نبودند و القائات دشمن بر روی آنها تأثیر گذاشت که تقلب صورت گرفته است و به همین دلیل آنها به خیابان‌ها ریختند، اما بعد از مدتی و به تدریج شواهد آشکار شد و مشاهده کردند که منافقان و بهائیان نیز در این اعتراضات حضور دارند و شعارها ضدانقلابی شده است. در واقع آنها مشاهده کردند که شعار علیه اصل نظام است.

وی بیان کرد: در واقع در فتنه 88 مسأله آنها انتخاب آقای الف و ب به عنوان رئیس جمهور نبود و زمانی که بی‌احترامی‌ها در روز عاشورا بالا گرفت و آن فجایع رخ داد مردم هوشیار و بیدار شدند و آنها جزء همان گروهی هستند که حماسه 9 دی را آفریدند و این بیداری نتیجه همان رحمت الهی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این‌که در حماسه 9 دی اقشار مختلف مردم حضور داشتند، اظهار کرد: کسانی که به آن کاندیدای موردنظر رأی داده بودند نیز برای پایان فتنه در حماسه 9 دی حضور یافتند و باید گفت که ماجرا در 9 دی تمام شد. اما گروهی دیگر کر و کور بودند و مورد رحمت الهی قرار نگرفتند. کوری و کری آنها مضاعف بود و آنها بیدار نشدند.

وی یکی از عواملی که افراد خود را به کری و کوری می‌زنند محبت و دلبستگی به دنیا دانست و گفت: گاهی سوال می‌شود چرا خواص فتنه 88 را تشخیص ندادند اما عوام چنین تشخیصی را داشتند که باید به آنها باید گفت دلیل آنها اشتیاق به سمت‌ها و موقعیت‌های دنیوی بود که گاهی اوقات همین عوامل باعث میشود خطای انسان در فهم واقعیت بالا برود. ما باید مراقب باشیم که حب و جاه دنیا ما را تسخیر نکند و مبدأ و اصول خود را فراموش نکنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 برخی‌ها فتنه زده شدند که تعداد آنها بسیار اندک است. همچنین در این فتنه وزرای خارجه و روسای جمهور‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل به میدان آمدند و صحبت‌هایی را ارائه کردند که از این فتنه‌ها حمایت می‌کنند. همانند ماجراهای انقلاب‌های مخملی که در برخی از کشورها صورت گرفت و نتیجه داد اما در ایران به دلایل زیادی این فتنه نتیجه نداد؛ زیرا ما صاحب داریم و بی‌صاحب نیستیم.

وی افزود: عده‌ای از روسای جمهوری‌های کشورهای غربی از دو نفر سران فتنه تشکر کردند. آیا اینجا زمان بیدار شدن آنها نبود؟ کورترین کورها و خواب‌ترین خواب‌ها بیدار شدند اما برخی دیگر بیدار نشدند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این‌که فتنه دارای آثار خوبی هم بود، گفت: یکی از این آثار این بود که فهم و بصیرت عده‌ای از مردم افزایش یافت و آنها دشمن دشمنان را شناختند. سال‌ها بود که مقام معظم رهبری فریاد می‌زدند شبیخون فرهنگی دارد اتفاق می‌افتد برخی باور نمی‌کردند، ولی در فتنه 88 همه مشاهده کردند که صحبت‌های مقام معظم رهبری حقیقت دارد.

وی با بیان این‌که یکی از مهمترین ثمرات فتنه 88 راهپیمایی 9 دی بود، گفت: ما بزرگترین راهپیمایی را در 9 دی داشتیم که می‌توان گفت رحمت الهی در 9 دی مشمول مردم شده بود. آثار دیگر 9 دی انسجام میان مردم، ‌بیداری عده‌ای از افراد، نزدیکی دل‌ها به یکدیگر و مهمتر از همه اقتدار نظام و مردم بود که مجدداً احیا شد و این دارای ارزش زیادی است.

صادقی با اشاره به این‌که فتنه‌گرها این اقتدار را شکسته بودند اما با حماسه 9 دی مجدداً این اقتدار احیا شد، گفت: کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حماسه 9 دی به همه دنیا ارسال شده است و حماسه 9 دی جمهوری اسلامی ایران برای سال‌های طولانی بیمه کرد. در هیچ کشوری این مقدمات انقلاب مخملی مانند ایران رخ نداد. مگر این‌که آنها سرنگون شدند و دلیل سرنگونی آنها این بود که فاقد ولایت فقیه بودند. نظام جمهوری اسلامی ایران با توپ و تانک فتنه را تمام نکرد بلکه به جای استفاده از توپ و تانک با سلاح بصیرت به میدان فتنه آمد که این بزرگترین توفیق است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: وقتی رهبر یک جامعه به نور الهی منور است به خوبی می‌داند که چه تصمیمی بگیرد و مردم را چگونه راهنمایی کند. در واقع هر که با خدا است خدا با اوست و این یکی از ویژگی‌هایی است که نظام ما را متمایز کرده است. 9 دی به ما ثابت کرد که نقش رهبری الهی چیست که می‌توان گفت این یکی از ثمرات 9 دی است.

انتهای پیام

کد N650812

وبگردی