آفتاب

رسایی: کاسبین تحریم‌ها چه کسانی هستند؟

رسایی: کاسبین تحریم‌ها چه کسانی هستند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: 9 دی باید زنده بماند تا نسل فعلی و نسل‌های آینده از یاد نبرند که دشمنان نظام اسلامی همواره با نفوذ در جبهه خودی به دنبال براندازی این نظام خواهند بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام حمید رسایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با بیان این‌که «امروز یوم یوم الله 9 دی است» اظهار کرد: برای زنده نگهداشتن 9 دی باید به علل و ریشه‌های داخلی و خارجی فتنه و کودتای سال 88 پرداخت. در گرامیداشت یوم الله 9 دی نباید به برگزاری مراسمات سطحی، شعاری و احساسی اکتفا کرد، صدا و سیما باید شعارهای مردم را که مطالبات آنان بود پخش کند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس با اشاره به برخی از شعارهای مردم در این روز ابرازعقیده کرد: فتنه سال 88 از نامه بدون سلام و والسلام خطاب به رهبر معظم انقلاب کلید خورد، نامه‌ای که بعدها با خطبه نمازجمعه دشمن شادکن تکمیل و مایه امیدواری دشمن شد. آقای هاشمی در این نامه از نشانه‌های خشم احزاب و گروه‌های همسو با خودش در روزهای آینده خبر می‌دهد و می‌گوید در صورت عدم تحقق مطالبات از آتشی سخن می‌گوید که دودش قبل از انتخابات قابل مشاهده است.

رسایی افزود: کودتای سال 88 حاصل تفکر افراطی جماعتی بود که خود را مالک و صاحب کشور می‌دانستند، خود را ارباب و مردم را رعیت می‌پنداشتند. مردم در نگاه آنان محترم هستند به شرط اینکه قدرت و ثروت را در اختیار این جماعت بگذارند والا اگر مردم به آن‌ها رأی ندهند، جماعتی نفهم و اسطوره کُش معرفی می‌شوند.

رسایی با اشاره به سخنرانی فائزه هاشمی در جمع معترضان سال 88 و انتقاداتش به خاتمی که «دست اصلاح‌طلبان را رو کرد» ادامه داد: موسوی اخیرا اعتراض کرده که چرا او را برانداز می‌نامند. ظاهرا دوره حصر با رفاه کامل سبب فراموشی آقایان شده است.

وی معتقد است: فتنه و کودتای سال 88 تبعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی متعددی داشت. فقط یکی از تبعات آن تحریم‌ها علیه ملت ایران بود، قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۸۹ بعد از فتنه به تصویب رسید که بر اساس آن بانک مرکزی و چند بانک دیگر تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفتند. صنعت نفت ایران نیز با هدف کاهش درآمدهای نفتی با اجماع آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفت.

وی خطاب به رییس‌جمهور با بیان این‌که «آقای روحانی تاکنون چندبار از کاسبی عده‌ای با تحریم‌ها سخن گفته‌اید اما هرگز کاسبین تحریم‌ها را اعلام نکردید، چرا؟ » مدعی شد: آیا دلیل آن اسنادی که اخیرا یکی از دوستان مهدی هاشمی منتشر کرده است براساس این اسناد، مهدی هاشمی از سال 89 وقتی در انگلیس بود برای تشدید تحریم‌ها، به دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا بود به طوری که یکی از اعضای اتاق فکر واشنگتن گفته بود: مهدی هاشمی اطلاعاتی را به دولت اوباما در حد تحریم دولت احمدی‌نژاد داده است. مهدی هاشمی وقتی در انگلیس بود در یکی از گفت‌وگوهای تلفنی خود که صوت آن نیز در دسترس همه است می‌گوید هنوز معتقدیم باید به رهبری فشار آورد و این هزینه‌اش از همه چیز کمتر است حرف‌هایی که ماها می زنیم، حرف‌هایی که بابا می‌زند، از همه حرف‌های آقایان اصلاح طلب تندتر است. ما تقسیم کار کرده‌ایم هر کسی کار خودش را می‌کند بابا کار خودش را می کند، ما کار خودمان را می‌کنیم.

وی افزود: آیا در دادگاه مهدی هاشمی به این اقاریر مهم مهدی هاشمی رسیدگی می‌شود؟ بعید می‌دانم. چرا باید فرزند یک کارگر، فرزند یک کشاورز، فرزند یک طلبه، یک کارمند، یک معلم، یک راننده تاکسی و توده‌های عمومی مردم اگر تخلفی کنند، به سریع‌ترین زمان ممکن و با جدیت رسیدگی شود ولی در خصوص فرزندان برخی مسئولین تا این حد مماشات شود؟ مردم منتظر رأی دادگاه مهدی هاشمی هستند تا عدالت در دستگاه قضا را محک بزنند و ما اعتماد داریم به دستگاه قضا. قاضی پرونده مهدی هاشمی در همین دادگاه انقلاب برای انتشار چند کامنت ذیل یک خبر، برای دانشجوی بسیجی و مدیر یک سایت، حکم سه سال حبس تعزیری را صادر کرده است. با مشاهده چنین احکامی، مردم با مقایسه جرایم و تخلفات مهدی هاشمی و جرایم مثل این دانشجو، با خود خواهند گفت که این قاضی حتما برای جناب جونیور حداقل به 30 سال زندان در نظر خواهد گرفت.

رسایی معتقد است: مردم وقتی جرایم مهدی هاشمی را با فاضل خداداد و امیر منصور آریا مقایسه می‌کنند، حداقل انتظارشان حکم مشابه آن‌ها در مورد مهدی هاشمی است. دستگاه قضا باید به شکلی عمل کند تا از این پس، فرزندان همه مسئولین از یاد نبرند که نباید در سایه نام پدرانشان تخلف کنند و جرم مرتکب شوند و پدران مسئول مثل ما بدانیم که اگر فرزندان‌مان تخلف و جرمی مرتکب شدند، هر چقدر هم گردن کلفت باشیم در برابر قانون نمی‌توانیم مقاومت کنیم. اگر این‌گونه عمل کردیم آن وقت، کارگر، کارمند، کشاورز، معلم، کوچک و بزرگ با تمام وجود اصل 19 قانون اساسی را حس می‌کنند که اصل 19 می‌گوید هیچ نژادی بر نژادی دیگر برتری نیست.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فتنه را خط قرمز نظام دانستند. بعد از این صحبت رهبری، آقای روحانی در جلسه هیات دولت از همه اعضای کابینه خواستند که به این توصیه‌ها عمل شود و معاون اول خود را مأمور تهیه گزارش از عملکرد وزرا در این‌باره کرد. اکنون وقت ارائه گزارش معاون اول رییس‌جمهور است.

وی با انتقاد از روند ارائه آمار کاهش نرخ تورم از سوی مسوولان دولتی سخنان رییس‌جمهور را مبنی بر این‌که «شاخص تورم نه بانک مرکزی و نه مرکز آمار بلکه جیب مردم» ابراز عقیده کرد: ولی با این روند سال بعد نه تنها چیزی از تورم باقی نمی‌ماند بلکه مردم به زودی باید چیزی از هم به دولت بپردازند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: از وزیر محترم بهداشت به دلیل خدماتش تشکر می‌کنم و همچنین از مدیران آموزش و پرورش تهران و حقوقی وزارت صنعت هم به دلیل همکاری مناسب‌شان در به سرانجام رساندن برخی پرونده‌های کمیسیون اصل 90 برای برخی از مفاسد تشکر می‌کنم.

رسایی در پایان نطق خود از نطق امروز لاریجانی درباره 9 دی و سفر استراتژیک و حساس وی به سه کشور سوریه، لبنان و عراق که خط مقدم مقاومت هستند و مدت‌ها بود هیچ مسئولی سفری با این ترکیب انجام نداده بود تشکر کرد.

وی همچنین اظهار کرد: ای کاش امروز از خانواده شهدای فتنه و همچنین عوامل نیروی انتظامی که فقط در 10 روز اول 400 مجروح داشت دعوت شده بود تا در مجلس از آن‌ها تقدیر به‌عمل می‌آمد.

انتهای پیام

کد N650728

وبگردی