آفتاب

لیبی نماینده سازمان ملل را به زیر پا گذاشتن قانون متهم کرد

لیبی نماینده سازمان ملل را به زیر پا گذاشتن قانون متهم کرد

نماینده لیبی در سازمان ملل، فرستاده دبیرکل این سازمان به لیبی را به نقض قانون و تجاوز از خط قرمز متهم کرد. در همین حال، شبکه العربیه از سرنگون ساختن یک هواپیما توسط ارتش لیبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم الدباشی، نماینده لیبی در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «العربیه» برناردینو لیون، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به لیبی را به نقض قانون در تعامل با دولت و پارلمان قانونی این کشور و عبور از خطوط قرمز متهم کرد و گفت: هیات سازمان ملل و به طور خاص، فرستاده دبیرکل این سازمان با همه احزاب لیبیایی با مشکل روبه‌رو است و گاهی اوقات در مورد مسائل مربوط به دولت و پارلمان قانونی لیبی از خطوط قرمز عبور می‌کند و این موضوع حساسیت‌هایی ایجاد کرده است.

الدباشی در ادامه گفت: ما تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای ایجاد زمینه‌ای مشترک و اتحاد گروه‌های سیاسی لیبی را ارج می‌نهیم، اما در برخی موارد لیون برای اینکه طرف مقابل را به پای میز مذاکرات بکشاند، از قانون پا فراتر گذاشته و این مساله جایگاه او را تضعیف کرده است.

نماینده لیبی در سازمان ملل همچنین تشکیل دولت یکپارچه، ملی و فعال لیبی که همه طرف‌های مختلف لیبی را در بر داشته باشد، منوط به عقب‌نشینی شبه‌نظامیان از شهرهایی که اشغال کردند و سپس شرح خواسته‌های سیاسی‌شان دانست.

در همین حال،‌ شبکه العربیه گزارش داد که نیروی هوایی ارتش لیبی یک هواپیما را که در تلاش بود اسکله نفتی "راس لانوف" را هدف قرار دهد،‌ واژگون ساخت.

انتهای پیام

کد N650694

وبگردی