آفتاب
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

مگر می‎‎شود جمهوری و اسلامی را از یکدیگر جدا کنیم

مگر می‎‎شود جمهوری و اسلامی را از یکدیگر جدا کنیم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان این که دین اسلام دین تولی و تبری است، تاکید کرد: از همه کسانی که ایثار و خون شهدا، رهبری و قانون را نادیده بگیرند، حتی اگر در لباس طلبه باشند، نفرت و بی‏‏زاری داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، حجت الاسلام "سید رضا اکرمی" در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که در مسجد حظیره یزد برگزار شد، با اشاره پنجمین سالگرد حماسه 9 دی، سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد در 12 دی، هفتمین روز تشییع هشت تن از شهدای گمنام کشورمان در شهر یزد و نیز مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، ایام پیش رو را یوم الله خواند.

وی ایام الله را هم شامل روزهای شیرین و هم شامل روزهای تلخ خواند و گفت: یادآوری روزهای تلخ و شیرین هم صبر انسان‎‎ها و هم شکر آنان از خداوند را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به آیه "وذکرهم بأیام الله"، گفت: خداوند در این آیه از قران کریم بر یادآوری ایام الله تاکید کرده است؛ چرا که ایام الله، آیات و نشانه‎‎های خداوند، عبرت آموز و سازنده هستند.

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حساس بودن افراد به حوادث تاریخ برای یادآوری و عبرت‎‎آموزی، به حوادث پس از انتخابات 22 خردادماه سال 1388 اشاره کرد و گفت: انتخابات 88 با حضور 40 میلیونی مردم و مشارکت 85 درصدی آنان در پای صندوق‎‎های رای، حادثه‎‎ای شیرین و فرصتی طلایی برای ملت ایران بود تا به دنیا بگویند که اگر چه در کشورشان مشکلاتی وجود دارد ولی دستاوردهای عظیم و عزیز دیگری هم دارند.

وی از جمله این دستاوردها را انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب مبتنی بر مثلت نبوی یعنی مکتب، امت و امت در بین سایر انقلاب‎‎های دنیاست و وی‍ژگی چنین انقلابی این است که هر روز محکم‏‎‏تر، پایدارتر و عمیق‎‎تر می‎‎شود.

وی در ادامه با برشمردن برخی از حوادث روی داده پس از انتخابات 88 به وی‍ژه حوادث روز عاشورا، اظهار کرد: سرانجام مردم کشورمان با همت و حمیت و ارادت خود در روز 9 دی ماه بر این مسائل ورود کردند و این وقایع را پالایش کردند.

به گفته رییس نهاد فرهنگی ریاست جمهوری، قانون و ولایت فقیه دو شاخص و حکم در زندگی هستند همانطور که رسول اکرم(ص) نیز در حدیث ثقلین به کتاب الله و عترتش اشاره کرد.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن احکام الهی در قانون اساسی، انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا و خانواده شهدا دانست و گفت: باید با بصیرت این حوادث را مطالعه و بر آنها دقت کنیم و دلایل آن و راه مقابله با آن را بشناسیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، دین اسلام را دین تولی و تبری خواند و افزود: بر همین اساس نیز تمام کسانی که اسلام و انقلاب و این کشور را دوست دارند و کمک می‏‏‌کنند، چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشورمان را دوست داریم و قطعاً از همه کسانی که ایثار و خون شهدا، رهبری و قانون را نادیده بگیرند، حتی اگر در لباس طلبه یا غیر طلبه باشند، نفرت و بی‏‏زاری داریم.

وی تاکید کرد: کسانی که از خارج کشور حوادث 88 را به وجود آوردند و آنهایی که در داخل بازی و فریب خوردند و غفلت کردند و غرور آنها را فرا گرفت، بدانند که اینها حقایقی است که ما براساس تولی و تبری به آن توجه داریم.

اکرمی در ادامه نیز اظهار کرد: اکنون هم این افراد باید بگویند "یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین" و رهبر عزیزمان نیز بگویند که "سوف استغر لکم ربی انه هو الغفور الرحیم" چرا که نه حافظه و نه اسناد این وقایع از دست رفته است.

وی ادامه داد: مگر می‎‎شود جمهوری و اسلامی را از یکدیگر جدا کنیم، اگر می‌‏‏خواهید جمهوری را از اسلامی جدا کنید، پس چرا انقلاب کردیم و این قدر شهید دادیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: انقلاب کردیم، انقلاب اسلامی؛ جمهوری می‏خواهیم، جمهوری اسلامی؛ قانون ما قانون ولایت فقیهی است و مردم به این قانون اساسی رای دادند و نهایتاً رهبر داریم و با علم و عقل و عرفان و درایت پای رهبرمان ایستاده‌ایم و در این موارد با کسی شوخی نداریم.

اکرمی همچنین در این مراسم با اشاره سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد، بر یادآوری خاطرات این سفر باشکوه به کودکان تاکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‏‌‏های منحصر به فرد مقام معظم رهبری و موفقیت و درایت ایشان در هدایت این انقلاب در 25 سال گذشته، جامعه اسلامی باید خداوند را به خاطر داشتن چنین نعمتی سپاس گویند.

انتهای پیام

کد N650605

وبگردی