آفتاب
گفت‌وگوی اسلام و بودیسم

تاکید آیت‌الله تسخیری بر کشف و توسعه مشترکات اسلام و بودیسم

تاکید آیت‌الله تسخیری بر کشف و توسعه مشترکات اسلام و بودیسم

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت کشف و توسعه مشترکات اسلام و بودیسم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله تسخیری طی سخنانی در نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم با عنوان «همکاری مسلمانان و بوداییان‌ برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی» با ابراز امیدواری نسبت به اینکه چنین نشستی مقدمه‌ای برای رسیدن به مشترکات بیشتر باشد، گفت: در سفر هیات ایرانی به مناطق بودائیان متوجه شدیم مساحت‌های فکری زیادی بین اسلام و بودیسم وجود دارد که این مساحت‌ها باید اولا کشف و ثانیا توسعه داده شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «در روایات متعددی آمده است که دین غیر از عشق چیزی نیست» افزود: عشق نهفته انسان به کمال مطلق هدف همه ادیان است. متاسفانه یهودیت در اثر انحرافات به شکل صهیونیسم در آمد. انحرافات سیاسی گاهی اسلام را نیز به شکل دیگری در می‌آورد چنان‌که در صدر اسلام فرقه خوارج ایجاد شد. امروز نیز تکفیری‌ها خود را مزدور استکبار جهانی قرار داده‌اند.

تسخیری گفت: همه ادیان باید بنشینند و مشترکات‌شان را بیابند و امیدوارم این جلسه مقدمه‌ای برای برگزاری جلسات این‌چنین دیگری باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: متاسفانه جهل به حقیقت ادیان دیگر مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و خیلی از مشکلات ناشی از درگیری ادیان و در حقیقت درگیری با اهداف سیاسی است.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوی چندجانبه اسلام و بودیسم، به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها‌ی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حضور رهبران و اندیشمندان عالیرتبه بودایی از کشورهای سریلانکا، میانمار و تایلند و نیز اندیشمندان مسلمان از ایران‌، با عنوان «همکاری مسلمانان و بوداییان‌ برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی» برگزار شد.

انتهای پیام

کد N650553

وبگردی