آفتاب
منتظر بازنوازی آثار بزرگان موسیقی بلوز در تهران باشیم؛

گروه «قوطی کبریت» از آغاز تا امروز

گروه «قوطی کبریت» از آغاز تا امروز

کنسرت گروه Match box سوم بهمن، ساعت ۱۹:۰۰، در سالن آمفی تئا‌تر موسسه خیریه محک برگزار می‌شود. بهای بلیت ۳۰,۰۰۰ و ۴۰,۰۰۰ تومان قرار داده شده است.

گروه موسیقی Match box با مبنای بازنوازی قطعات تاثیرگذار موسیقی بلوز و آشنایی بیشتر شنوندگان با این سبک موسیقی تشکیل شده و هم‌اکنون مشغول برگزاری کنسرت‌های مجاز در تهران است.

علی نوریان(نوازنده درامز) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره شکل‌گیری گروه Match box گفت: من، بهزاد صدیقی، و علی حیاتی در سال ۱۳۸۴ و در دانشگاه با یکدیگر آشنا شدیم. علاوه بر تحصیل در یک رشته، علاقه مشترک به موسیقی سبب شد، تا برای تشکیل یک گروه موسیقی تلاش کنیم.

او ادامه داد: تلاش‌های ما تنها به چند جلسه تمرینی منجر شد و تقریبا ایدهٔ تشکیل گروه از بین رفت. همزمان با آشنایی آن‌ها با امیرحسین واحدی که نوازندهٔ گیتار الکتریک بود، جرقه تشکیل گروه دوباره در ذهنمان شکل گرفت. ایده ما تشکیل گروهی با سبک موسیقی‌ بلوز که مبنای آن بر بازنوازی قطعات تاثیر گذار موسیقی بلوز و آشنایی بیشتر شنوندگان با این سبک موسیقی بود.

علی نوریان درباره فعالیت‌های گروه Match box تاکنون گفت: در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ و تنها با ۳ یا ۴ قطعه بلوز تمرینات گروه شروع شد. امیرحسین واحدی علی‌رغم اینکه نوازنده گیتار الکتریک بود، نواختن گیتار بیس را به عهده گرفت، بهزاد صدیقی نوازنده هارمونیکا و خواننده، علی حیاتی نوازندهٔ گیتار الکتریک و بنده نیز نوازندهٔ درامز گروه بودیم.

او درباره اجراهای گروه گفت: ادامهٔ تمرینات گروه و جدی‌تر شدن آن‌ها سبب شد تا گروه به فکر برگزاری اجرا بیفتد. تلاش‌های ما در ‌‌نهایت به برگزاری اجرایی پژوهشی در آموزشگاه موسیقی هترا، در تاریخ ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۲ انجامید. در این اجرا قطعات کلاسیک و شاخص موسیقی بلوز مانند Hoochie Coochie Man از آقای Muddy Waters، The Sky Is Crying از آقای Elmore James و Sitting On top Of the Worldاز آقای Howlin» Wolf اجرا شد.

او ادامه داد: پس از این اجرا و در مهر ماه، گروه در یکی از کافه‌های تهران به اجرای آکوستیک قطعات خود پرداختند. علاوه بر اجراهایی که گروه Match Box به تنهایی بر پا کرد، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ و در جشنوارهٔ موسیقی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف نیز گروه به اجرای قطعاتی پرداخت.

این نوازنده دارمز گفت: پس از آن، گروه که تصمیم داشت قطعات مدرن‌تر از سبک بلوز را باز نوازی کند، اجرا در سالن‌های بزرگ‌تر و فضا‌های مناسب‌تر را ضروری دید و همین مسئله سبب شد تا نام خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان گروه «قوطی کبریت» (بنا به ضرورت داشتن اسم فارسی در مراحل کسب مجوز) ثبت کند و به فعالیت خود ادامه دهد.

وی درباره جدایی امیرحسین واحدی از گروه نیز مطرح کرد: با مدرن‌تر شدن قطعاتی که گروه تصمیم به بازنوازی آن‌ها داشت، لازم بود تا بهزاد صدیقی علاوه بر خوانندگی و نوازندگی هارمونیکا، گیتار هم بنوازد و با جدا شدن امیرحسین واحدی، کیان جناب از زمستان ۱۳۹۲ به عنوان نوازنده گیتار بیس فعالیت خود را با گروه آغاز کرد.

نوریان درباره اجراهای گروه در موسسه محک نیز بیان کرد: ثمره فعالیت گروه Match Box و بازنوازی آثاری مدرن‌تر از افرادی مانند Buddy Guy و Albert King، برگزاری اجرایی دیگر، یک سال بعد از اجرای اول و در ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۳ در سالن آمفی تئا‌تر موسسه محک بود. اجرای بعدی گروه که همراه با قطعاتی تازه از هر دو رویکرد گذشته گروه است، در تاریخ ۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ و در سالن آمفی تئا‌تر موسسه محک برگزار خواهد شد.

کنسرت گروه Match box سوم بهمن، ساعت ۱۹:۰۰، در سالن آمفی تئا‌تر موسسه خیریه محک برگزار می‌شود. بهای بلیت ۳۰,۰۰۰ و ۴۰,۰۰۰ تومان قرار داده شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت کنسرت گروه Match box، می‌توانند با مراجعه به سایت www. tiwall. com برای خرید بلیت اقدام نمایند.

بیوگرافی گروه Match box

بهزاد صدیقی، علی نوریان و علی حیاتی در سال ۱۳۸۴ و در دانشگاه با یکدیگر آشنا شدند. نقطه مشترک آن‌ها علاوه بر تحصیل در یک رشته، علاقه مشترک آن‌ها به موسیقی سبب شد تا این سه نفر برای تشکیل گروه موسیقی تلاش کنند. اما این تلاش‌ها تنها به چند جلسه تمرینی منجر شد و تقریبا ایدهٔ تشکیل گروه از بین رفت. همزمان با اشنایی آن‌ها با امیرحسین واحدی که نوازندهٔ گیتار الکتریک بود، جرقه تشکیل گروه دوباره در ذهن آن‌ها شکل گرفت. گروهی که سبک موسیقی‌اش بلوز بود و مبنای آن بر بازنوازی قطعات تاثیر گذار موسیقی بلوز و آشنایی بیشتر شنوندگان با این سبک موسیقی بود.

کد N650341

وبگردی