آفتاب

القاعده، خطوط هوایی انگلیس را تهدید کرد

القاعده، خطوط هوایی انگلیس را تهدید کرد

ایسنا نوشت:

 یکی از مقام‌های گروه شبه‌نظامی القاعده هشدار داد، غرب باید خود را برای حملات بیشتر "گرگ تنها" (تروریست‌های منفرد) آماده کند؛ در تازه‌ترین تهدید شبه‌نظامیان القاعده، شرکت هواپیمایی ایزی‌جت و خطوط هوایی انگلیس به عنوان هدف اعلام شده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مجله القاعده که از سال 2010 چاپ می‌شود، با هدف ترغیب افراد به این گروه رادیکالی است و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود. در تازه‌ترین شماره آن که به مناسب روز کریسمس چاپ شده، شیخ نصر الانیسی در مطلبی نوشته است: گر‌گهای تنها بدترین کابوس غرب خواهند بود و در سراسر جهان حضور دارند. وی مدعی شد: ما این توانایی را داریم که به قلب سرزمین دشمن و سایر اهداف نفوذ کنیم. افراد ما می‌توانند پیش از آنکه شناسایی شوند، از گشت‌های امنیتی عبور کنند و اقدمشان را عملیاتی کنند.

در ادامه این سخنان به نام شرکت هواپیمایی ایزی‌جت در انگلیس اشاره است. گفته شده که این شرکت پروازهای متعددی به سراسر جهان دارد و بزرگترین شرکت هواپیمایی انگلیس محسوب می‌شود. مجله "اینسپایر" القاعده در ادامه تاکید کرد که این شرکت "ارزان ‌قیمت" مسافران بسیاری را سالانه جابه‌جا می‌کند و برای این گروه "هدف" است.

مقام‌های شرکت ایزی‌جت به این مطلب واکنشی نشان نداده و تنها گفته‌اند که حفظ جان مسافران و خدمه‌شان در اولویت قرار دارد.

26149

کد N650330

وبگردی