آفتاب
حجت الاسلام شکری:

۹ دی نماد خیزش، خروش و بصریت مردم ایران است

۹ دی نماد خیزش، خروش و بصریت مردم ایران است

شاهرود - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه حماسه ۹ دی در تاریخ معاصر، به عنوان نماد خیزش، خروش و بصیرت مردم ایران شناخته می شود، گفت: ملت ایران تحولات را به خوبی رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری در نشستی با روحانیان اعزامی بمناسبت ۹ دی به استان سمنان، در محل اداره کل تبلیغات اسلامی این استان در شاهرود، با اشاره به اینکه ۹دیماه به مثابه یک حماسه ملی است، تصریح کرد: این روز را واقعا باید حماسه نامید چرا که این روز در تاریخ انقلاب جاودانه ماند و برگ زرینی به دفتر انقلاب اسلامی اضافه کرد. 

وی تاکید کرد: دشمنان هم بدانند نیروهای انقلاب بیدار هستند و با هوشیاری اجازه اخلال را به آنها نخواهند داد.

انقلاب ایران همواره از پشتوانه‌ مردمی برخوردار بوده است

این مقام مسئول با اشاره به پشتوانه‌ مردمی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب ما در همه مراحل خود اعم از دوران قبل از پیروزی، دوره شکل‌گیری و تثبیت، و نیز دوره حیات خود پس از پیروزی، همواره از این پشتوانه‌ مردمی برخوردار بوده و این مردم بوده‌اند که این نظام اسلامی را حفظ و حراست کرده‌اند.

شکری، در توضیح اهمیت وجود پایگاه های اجتماعی برای حاکمیت ها، گفت: امروز تحلیل‌گران مسائل سیاسی و سیاستمداران اقصی نقاط دنیا در حیرت هستند که چطور یک نظام سیاسی توانسته است این مقدار از پشتوانه و حمایت مردمی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: ما این پشتوانه را در دهه ۵۰ و در طول مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نیز شاهد بوده ایم و در حقیقت این مردم بودند که با پیروی از روحانیت و مرجعیت به رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستند رژیم طاغوت را در هم بشکنند.

بیداری، هوشیاری و بصیرت خصوصیت بارز مردم ایران است

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان، بیداری، بصیرت و هوشیاری را از جمله خصوصیات بارز مردم ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ۸۸ بار دیگر ثابت کردند که همواره با بیداری و هوشیاری کامل در دفاع از آرمان های والای امام خمینی (ره) و شهدای والامقام ذره ای کوتاه نخواهند آمد و دشمنان و فتنه گران را به خاک ذلت می کشانند.

شکری، خاطرنشان کرد: راهپیمایی هوشمندانه مردم با بصیرت ایران اسلامی در ۹ دی لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و نمادی بارز از اتحاد و همبستگی مردم ایران بود که بار دیگر جهانیان را به حیرت وادار کرد.

وی افزود: ملتی که همواره در کوران حوادث مقابل توطئه گران همچون کوه ایستاده و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با دست خالی متجاوزان شرق و غرب را ناکام گذاشته اند، بار دیگر حماسه ای ماندگار به نام ۹ دی را خلق کرد.

۹ دی روزی تاریخ ساز است

این مقام مسئول با اشاره به حضور مردم در صحنه های عظیم اجتماعی، سیاسی در کشور و نقش روحانیت در این خصوص، اظهار داشت: مردم در ۹دی ثابت کردند که همچنان پشتیبان جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

شکری خاطرنشان کرد: مردم در این روز، از سویی برای دفاع از مقدسات و در واکنش به اهانت به مقدسات اسلامی قیام کردند و از سویی خواستند ثابت کنند که همچنان پشتیبان رهبری نظام و جریان اصیل انقلاب اسلامی هستند.

وی با اظهار اینکه ۹دی روزی بود که جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد ادامه داد: همچنین روزی بود که در آن مردم ایران اسلامی پیام بصیرت و همراهی با رهبری شان را به گوش جهانیان رساندند.

۹دیماه روزی تاریخ ساز برای ملت ایران بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این که ۹دیماه روزی تاریخ ساز برای ملت ایران بود، گفت: ۹دی روز بیداری امت اسلام است که بعد از فرمایشات گهربار مقام عظمای ولایت یکبار دیگر فتنه ها و توطئه های دشمنان اسلام با شکست روبرو شد.

شکری با تاکید بر ضرورت اهتمام روحانیان اعزامی بر حفظ یکپارچگی مردم ولایتمدار ایران اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران با حفظ یکپارچگی خود یکبار دیگر نشان دادند که همچنان پشتیبان ولایت هستند.

وی در خاتمه تصریح کرد: ۹دی روزی تاریخی و ماندگار است و باید اذعان داشت که این حماسه بزرگ نشان دهنده عظمت و بزرگی مردم مسلمان و خداجوی ایران اسلامی بود.

۱۳۸ روحانی بومی بمناسبت یوم الله نهم دی ماه به سراسر استان سمنان اعزام شده اند که در این بین ۲۴ روحانی در راستای برگزاری گفتمان ۹ دی به مدارس اعزام شده اند.

کد N650237

وبگردی