آفتاب

مادورو: آمریکا علیه ونزوئلا و روسیه جنگ نفتی راه انداخته است

مادورو: آمریکا علیه ونزوئلا و روسیه جنگ نفتی راه انداخته است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، واشنگتن را به راه انداختن جنگ نفتی علیه کاراکاس و مسکو متهم کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، واشنگتن را به راه انداختن جنگ نفتی علیه کاراکاس و مسکو متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: آمریکا با کاهش عمدی قیمت جهانی نفت، جنگی نفتی را علیه ونزوئلا و روسیه به راه انداخته است.

مادورو گفت: جنگ برنامه‌ریزی شده‌ای برای تخریب روسیه وجود دارد اما نه روسیه و نه ونزوئلا اجازه نمی‌دهند که تحت فشار قرار بگیرند.

رهبر سوسیالیست ونزوئلا با اشاره به قیمت نفت ونزوئلا که روز دوشنبه به 48 دلار در هر بشکه رسید، گفت که قیمت نفت در ماه سپتامبر 95 دلار در هر بشکه بود.

وی تاکید کرد: همانطور که اوو مورالس (رئیس‌جمهوری بولیوی) گفت تلاش‌هایی نیز وجود دارد که هدف از آنها تخریب ونزوئلاست. آنها می‌خواهند ما را مستعمره کنند و استقلال و انقلاب ما را از بین ببرند و اقتصاد شکست خورده ایجاد کنند.

پیش از این، مادورو افزایش تولید نفت شیل ایالات متحده و ایجاد نفت مازاد در بازار نفتی جهان را محکوم کرده بود.

در اواخر نوامبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به رهبری کشورهای پادشاهی عرب خلیج فارس، تصمیم گرفتند تا سطح کنونی تولید نفت دست نخورده باقی بماند؛ این در حالی بود که قیمت نفت رو به کاهش بود. به دنبال این اقدام، قیمت‌های جهانی نفت به پایین‌ترین سطح طی پنج سال گذشته رسید.

اقتصاد کشورهای ونزوئلا و روسیه شدیداً به صادرات نفت وابسته است و با کاهش قیمت نفت، مشکلات اقتصادی چشمگیری را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام

کد N649956

وبگردی