آفتاب
معاون اجرایی رئیس جمهور:

سیستان و بلوچستان نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه دارد

سیستان و بلوچستان نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت توسعه زیرساختها و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را در چابهار بصورت برنامه‌ریزی‌شده مد نظر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، محمد شریعتمداری در بازدید از منطقه آزاد چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این بندر بخصوص از سوی کشورهای همجوار در حال افزایش است.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های موجود منطقه و رصد آنها از نزدیک و داشتن برنامه برای فعال کردن آنها نشانگر درک صحیح مدیریت است که باید آن را ارج نهاد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: استفاده از ظرفیتهای گردشگری، تجاری، ماهیگیری و تقویت نظام گمرکی استان می تواند روند توسعه اقتصادی را سرعت بخشد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان می تواند نقش موثری در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه داشته باشد و دروازه ایجاد تحول رو به توسعه استان و کشور شود.

وی اظهار کرد: توسعه سواحل چابهار و کنارک علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های ایجاد اشتغال، موجب رونق وضعیت معیشتی مردم منطقه می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: چابهار به لحاظ داشتن توانمندی وظرفیت‌های بالا می‌تواند در زمینه تعاملات بین‌المللی برای کشورمان حائز اهمیت باشد.

وی اضافه کرد: بندر چابهار به لحاظ موقعیت استراتژیکی، توانمندی‌های بسیار مناسبی را در زمینه ترانزیت کالا در بخش های داخلی و بین‌المللی دارا بوده و با توجه به رقابت اقتصادی در جهان، روند اجرای طرح توسعه اسکله شهید بهشتی بندر چابهار در مقایسه با بندر گوادر پاکستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N649900

وبگردی