آفتاب

ساخت حشرات رباتیک برای جاسوسی در عملیات

ساخت حشرات رباتیک برای جاسوسی در عملیات

محققان ارتش آمریکا قصد دارند حشرات کوچک رباتیکی بسازند که می‌توانند برای بررسی‌های بیشتر به درون مراکز عملیاتی دشمن نفوذ کنند.

محققان ارتش آمریکا قصد دارند حشرات کوچک رباتیکی بسازند که می‌توانند برای بررسی‌های بیشتر به درون مراکز عملیاتی دشمن نفوذ کنند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر رون پولکاویچ و تیمش در آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا در مریلند یک جفت بال رباتیک کوچک به اندازه سه تا پنج سانتیمتر از جنس تیتانات زیرکنیوم سرب طراحی کرده‌اند که تحت فشار، بار الکتریکی تولید کرده یا می‌تواند تحت یک ولتاژ یا میدان الکتریکی اعمال شده، کشش ایجاد کند.

این بالها در زمان اعمال ولتاژ بر روی آن‌ها، خم شده و حرکت می‌کنند.

پولکاویچ، رئیس سیستم‌های میکروالکترومکانیکی پیزوالکتریک در آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا گفت: ما نشان دادیم که می‌توانیم برخاست را ایجاد کنیم. اکنون می‌دانیم که این سازه از پتانسیل پرواز برخوردار است.

این تیم موتورهای فراصوتی طراحی کرده‌اند که تنها دو تا سه میلیمتر قطر دارند. آنها همچنین مجموعه‌هایی از پاهای رباتیک کوچک برای یک ربات هزارپا شکل طراحی کرده‌اند که با اعمال ولتاژ بر روی ماده تیتانات زیرکنیوم سرب، به شبیه سازی خزیدن می‌پردازد.

اگرچه پاها و بالها اکنون کاربردی هستند، پولکاویچ متذکر شده که ممکن است به 10 الی 15 سال تحقیقات و توسعه بیشتر برای تولید واقعی حشرات رباتیک نیاز باشد. برای مثال الگوریتمهایی برای شبیه سازی چگونگی تثبیت حشره در زمان پرواز در شرایط باد مورد نیاز است.

به گفته وی، تولید این گونه هوش مصنوعی یا توانایی شناختی به زمان نیاز دارد. همچنین چند سیستم مختلف باید برای تولید یک ربات کوچک که مانند حشره واقعی عمل می‌کند، یکپارچه شوند.

گفتنی است، محققان دانشگاه هاروارد حشره رباتیکی موسوم به «RoboFly» طراحی کرده‌اند که سه برابر بزرگتر از نمونه در حال ساخت محققان ارتش آمریکا است.

انتهای پیام

کد N649853

وبگردی