آفتاب

استقبال ترکیه از ابتکار عمل روسیه برای سوریه

استقبال ترکیه از ابتکار عمل روسیه برای سوریه

دولت ترکیه با استقبال از ابتکار عمل روسیه برای از سرگیری مذاکرات صلح با هدف پایان دادن به بحران سوریه، تاکید کرد که گذار سیاسی یک الزام است چراکه "نظام اسد مشروعیت خود را از دست داده است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان کنفرانس خبری مشترک با یرلان ادریسف، وزیر خارجه قزاقستان گفت: تمام طرفین درگیر در سوریه باید تلاش‌های خود را برای یافتن راه‌حلی برای بحران آغاز کنند که این تلاش‌ها باید شامل گذار سیاسی در سوریه نیز باشد.

وی افزود: هیچ کشوری از جمله روسیه و ایران نباید در تلاش‌های صلح منزوی شود. همه کشورها از جمله روسیه و ایران باید بر روند گذار سیاسی نفوذ داشته باشند. بدین ترتیب مذاکرات میان روسیه و اپوزیسیون سوریه عادی است.

این مقام ارشد ترکیه تصریح کرد، آنکارا تحولات در رابطه با رایزنی‌ها میان روس‌ها و اپوزیسیون سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند.

اظهارات وی در پاسخ به پرسش در رابطه با میانجیگری مسکو در مذاکرات صلح سوریه میان طرفین درگیر مطرح شد.

روسیه در نظر دارد تا در اواخر ژانویه میزبان هیات‌های اپوزیسیون سوریه باشد و احتمالاً پس از آن نمایندگان دولت دمشق به مسکو سفر می‌کنند و احتمالا دیداری دوجانبه رخ می‌دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، این مذاکرات احتمالاً پس از 20 ژانویه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N649834

وبگردی