آفتاب

اتحادیه اروپا: بازداشت شیخ علی سلمان، تهدیدی برای بحرین است

اتحادیه اروپا: بازداشت شیخ علی سلمان، تهدیدی برای بحرین است

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در واکنش به بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، این اقدام را تهدیدی برای اوضاع سیاسی و امنیتی بحرین دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعه مخالف در بحرین را تهدیدی برای این کشور دانست و اعلام کرد که بازداشت وی خطراتی به همراه دارد که اوضاع دشوار سیاسی و امنیتی در بحرین را تهدید می‌کند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه از مقامات بحرین خواست تا ضمن پایبندی به قوانین در هنگام بازجویی از علی سلمان اجازه حضور وکلا در تمامی مراحل بازجویی را بدهند.

این اتحادیه همچنین از مقامات بحرینی خواست تا درباره مکانی که علی سلمان در آنجا حضور دارد شفاف بوده وشیوه‌هایی روشمند درخصوص وی از جمله آزادی به قید ضمانت اتخاذ کنند.

در این بیانیه آمده است: اگر قرار است علی سلمان محاکمه شود پس باید مقامات بحرینی اقداماتی عادلانه و شفاف را درخصوص وی اجرا کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: تنها آشتی ملی بدون پیش‌شرط می‌تواند ثبات و آسایش را برای شهروندان بحرینی به ارمغان بیاورد.

پس از آنکه جمعیت الوفاق بحرین بار دیگرعلی سلمان را در سمت دبیرکلی این جمعیت به مدت چهار سال ابقا کرد، علی سلمان به وزارت کشور احضار و در آنجا بازداشت شد که بازداشت وی با موجی از اعتراضات داخلی و خارجی مواجه شد.

انتهای پیام

کد N649790

وبگردی