آفتاب

مرغ کفاشیان دیگر یک پا ندارد!/ همدلی فدراسیون و وزارت ورزش در آستانه جام ملت های آسیا

مرغ کفاشیان دیگر یک پا ندارد!/ همدلی فدراسیون و وزارت ورزش در آستانه جام ملت های آسیا

در فاصله دو هفته مانده به آغاز جام ملت های آسیا، مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در جهت موفقیت تیم ملی همدل شده اند.

میثم بهرامی / تیم ملی فوتبال ایران در حالی دوشنبه شب تهران را به مقصد استرالیا ترک می کند که مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در یک جهت قرار گرفته اند و رابطه خوبی پیدا کرده اند. این روابط خوب حتی اگر موقت هم باشد، به سود تیم ملی فوتبال خواهد بود. چراکه در نهایت باعث شد تیم ملی با ترکیب کامل و مورد نظر کارلوس کروش به استرالیا اعزام شود و کادر فنی تیم ملی مشکلی از این نظر نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی برای حضور در جام ملت ها مشکلات فراوانی داشت و کادر فنی برای آماده کردن این تیم با مسائل زیادی روبرو بود. مشکلات مالی که بخشی از مشکلات همیشگی فدراسیون فوتبال است، در کنار موضوع بازیکنان سرباز تیم ملی دست به دست هم داده بودند تا کروش را به اوج نگرانی برسانند. حتی روز گذشته هم کفاشیان اعلام کرد که ستاد کل نیروهای مسلح با حضور پولادی و رفیعی در تیم ملی مخالفت کرده اند و کروش هم باید به فکر جایگزینی برای این دو نفر باشد. اما امروز ناگهان اعلام شد که تیم ملی می تواند پولادی و رفیعی را در اختیار داشته باشد. از طرفی پاداشی هم برای بازیکنان تیم ملی در نظر گرفته شد تا آن ها شارژ مالی شوند و با انگیزه خوب به استرالیا بروند.
بسیاری از مشکلات تیم ملی ارتباط مستقیم با اختلافات کفاشیان و گودرزی داشت. ترکش های اختلافات رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش بیش از همه به تیم ملی فوتبال اصابت می کرد و در این وضعیت که فدراسیون پولی برای خرج کردن نداشت، تنها وزارت ورزش می توانست دست تیم ملی را بگیرد. اما وزیر هم حاضر نبود به همین راحتی به فدراسیون فوتبال کمک کند.
وزیر با چند مدیر فدراسیون فوتبال مخالف بود و دوست نداشت این نفرات در فدراسیون حضور داشته باشند. از طرفی کفاشیان هم بر حضور این نفرات پافشاری می کرد و حاضر به ایجاد تغییرات نبود. در نهایت کفاشیان طی مدت سه روز تغییراتی در فدراسیون ایجاد کرد که وزیر هم راضی شد. او ابتدا فریده شجاعی را از ریاست کمیته بانوان برکنار کرد و فرهادی زاد را به عنوان سرپرست منصوب کرد.
یک روز پس از آن، احمد هاشمیان از ریاست کمیته پزشکی برکنار شد و پرهان خانلری جانشین او شد. امروز هم آیت اللهی از سمت نایب رئیسی اول فدراسیون فوتبال کنار رفت تا نظر وزیر جلب شود. البته این پایان تغییرات نیست چراکه کفاشیان اعلام کرده نبی هم از دبیرکلی فدراسیون فوتبال کنار خواهد رفت. نبی هم یکی از نفراتی است که گودرزی مخالف حضور او در فدراسیون است.
حالا و با ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش به فوتبال روی خوش نشان داده و از تیم ملی حمایت مالی کرده است. مشکل پول بلیت پرواز به استرالیا هم حل شد و همه این ها مدیون نرمش علی کفاشیان است. در حال حاضر گرچه تیم ملی تدارک کافی ندیده اما در مجموع با شرایط خوبی عازم استرالیا می شود؛ شرایطی که بازیکنان و کادر فنی هم از آن راضی هستند.
43 43

کد N649406

وبگردی