آفتاب

صفار هرندی: فتنه 88 نوعی عملیات تاخیری بود/ 9 دی از جنس پیک‌نیک خیابانی نبود

صفار هرندی: فتنه 88 نوعی عملیات تاخیری بود/ 9 دی از جنس پیک‌نیک خیابانی نبود

تسنیم نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از کسانی که واقعیت راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین به چشم‌شان نیامد و ارزش خبری نداشت چه انتظاری می‌توان داشت که ۹ دی را روز ملی بدانند.

صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در همایش پتک جمهوریت برسر اشرافیت که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهارداشت: در ادبیات نظامی اصطلاحی با عنوان عملیات تاخیری وجود دارد که عملیات تاکتیکی است؛ زمانی که دشمن مهاجم به قصد تصرف منطقه حیاتی به کشوری حمله می‌کند، نیروهای مدافع در شرایط غافلگیری چاره‌ای ندارند که از امکانات خود دفاع کنند. لذا در مسیر این نیرو عقب‌نشینی کرده و پشت خاکریز دفاعی قرار می‌گیرند و کاری می‌کنند که دسترسی دشمن به مناطق حیاتی با تاخیر مواجه شود. وی ادامه داد: گاهی 2 تا 3 خاکریزی تاخیری برای جلوگیری از هجوم دشمن زده می‌شود تا جمع‌آوری نیرو و امکانات صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه در ماه‌ها و روزهای فتنه 88 اتفاق افتاد، نوعی عملیات تاخیری بود که از جانب کسانی که دلبستگی به جریان سلطه جهانی داشتند، انجام می‌‌شد و این عملیات برای جلوگیری از آسیب بزرگی بود که به دامن استکبار بین‌المللی و آمریکا در حال سرایت بود.صفار هرندی اظهار داشت: جلو‌ه‌هایی از آن اتفاق بزرگ را تحت عنوان بیداری اسلامی مشاهده کردیم که یکی پس از دیگری کشورهای اقمار آمریکا و حیات خلوت غرب را درنوردید و دستخوش تلاطم کرد و هیجانات آنقدر بالا گرفت که به سقوط چند حکومت منجر شد و برخی در آستانه سقوط قرار گرفتند.

صفار هرندی با بیان اینکه واقعیت پنهان در قصه فتنه امروز قابل ارزیابی دقیق‌تر است، گفت: امروز آمریکا می‌بیند که حوزه نفوذ پیشین خود در خاورمیانه و دورتر از آن را سریع و شتابان از دست داده و کابوسی که 4 تا 5 سال قبل او را آزار می‌داد، امروز تبدیل به واقعیت شده است و پیروزی تحقق پیدا کرده است. کسانی با درک اینکه آمریکا حوزه نفوذ خود را از دست می‌دهد، بلواهای خیابانی در تهران و برخی شهرها ایجاد می‌کردند و هرگز نمی‌شود از پیشانی آنها و کسب خیانت بزرگ را پاک کرد؛ البته داستان کسانی که نادانسته وارد جریان شدند، فرق دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت  با بیان اینکه احقاق حق از راه قانونی میسر است نه از راه مانور خیابانی، گفت: مانور خیابانی شرعی و قانونی نیست؛ 90 درصد کسانی که در روزهای فتنه به خیابان آمدند، بعد از سخنان رهبری دیگر نیامدند و اگر گفته می‌شود 25 خرداد اجتماع 500 یا 600 هزار نفری در خیابان مانور می‌داد، چرا بعد از 29 خرداد این اجتماع را نمی‌بینند؟وی ادامه داد: این جماعت بزرگ که تا روزهای آخر در عاشورا مانور می‌دادند باید گفت که مدافع ارزش‌های آمریکایی و منافع آمریکا بودند که عملیات تاخیری برای جلوگیری از پیشروی جریان بیداری اسلامی، انسانی و مطلق انجام می‌دادند و صف‌بندی می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعبیر یک وبلاک‌نویس درباره حوادث سال 88 اظهار داشت: تعبیر یک وبلاک‌نویس این بود که آنچه این روزها در خیابان‌های تهران می‌گذرد جدال میان دو جریان بر سر مدیریت آینده جهان است؛ اگر امروز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در بسیاری از جاها که تحت نفوذ آمریکا بوده، جاگیر می‌شود معنایش این است که بخشی از جدال به نفع جمهوری اسلامی به سامان رسیده است.
صفارهرندی تاکید کرد: باید در سالگرد 9 دی مباحثی در خصوص اینکه تقلب شد یا نشد را مطرح و مشعل آن را روشن نگه داریم تا ذهن کسانی که فکر می‌کنند دعوای آن روز بر سر تقلب بود، روشن شود.وی تصریح کرد: برخی کسانی که می‌خواستند آرای مردم را بگیرند و دست‌شان در فتنه بود، اظهار برائت کردند و در نشست‌های داخلی خود کار مدعیان تقلب را تقبیح کردند و بزرگان جریان اصلاح‌طلب نیز اعتراف صریح کردند که تقلب امکان نداشت.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصل ماجرا چیز دیگری بود، گفت: اصل این بود که جدال بر سر مدیریت آینده جهان درگرفته بود؛ در میان ما کسانی بودند که واقعیت راهپیمایی 20 میلیونی به چشم‌شان نیامد و ارزش خبری نداشت. اما تصویر یادگاری رئیس جمهور آمریکا با سگش ارزش خبری دارد و تصویر نخست صفحه اول روزنامه‌هایشان می‌شود؛ ما با این جماعت حرف داریم و معلوم است آنها می‌گویند که چه کسی گفته 9 دی روز ملی است.

صفارهرندی تاکید کرد: برخی می‌گویند که 22 بهمن پیک‌نیک خیابانی است اما باید گفت 9 دی از جنس پیک‌نیک خیابانی نبود، بلکه جمعیت فشرده‌ای بود که مصمم به خیابان‌ها آمدند تا داستان فتنه را پایان دهند و این کار را کردند.وی تصریح کرد: 9 دی در طول تاریخ به لحاظ جمعیت و هدفدار بودن بی‌بدیل است. جماعتی که حاضر نبودند به پای شهدای گمنام ما عزادار شوند در عزای کشته های برج‌های دو قلو شمع روشن کرده و لباس مشکی پوشیدند؛ از آن جماعت چه انتظاری می‌توان داشت که 9 دی را روز ملی بدانند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: 9 دی روز ملی ملتی است که وقتی دید به مقدساتش اهانت می‌شود در روز عاشورا کاسه صبرش لبریز شد. 9 دی ماندنی است، چه بخواهند و چه نخواهند.

 

2323

کد N649180

وبگردی