آفتاب

ابزارهای آنلاین بودجه 1394 بر روی اینترنت قرار گرفت

ابزارهای آنلاین بودجه 1394 بر روی اینترنت قرار گرفت

برای تسهیل درک ملموس‌تر از بودجه کشور، دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس با همکاری دفتر فناوری اطلاعات این مرکز، اقدام به ایجاد دو ابزار آنلاین تحلیل لایحه بودجه 1394 کرده است.

با تلاش دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش های مجلس و همکاری دفتر فناوری اطلاعات این مرکز دو ابزار آنلاین لایحه بودجه سال 1394 در اختیار کاربران اینترنت قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، برای تسهیل درک ملموس‌تر از بودجه کشور، دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس با همکاری دفتر فناوری اطلاعات این مرکز، اقدام به ایجاد دو ابزار آنلاین تحلیل لایحه بودجه 1394 کرده است.

بنابراین گزارش، ابزار اول که گراف اعتبارات دستگاه‌ها در لایحه 1394 نام دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد که شبکه روابط اعتبارات دستگاه‌ها براساس طبقه‌بندی‌های حقوق و مزایای مستمر، اعتبارات اختصاصی، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مجموع اعتبارات را در قالب گراف‌های پویا ملاحظه کنند.

این ابزار در آدرس زیر قرار دارد:
http://rc.majlis.ir/fa/budget/graph

ابزار دوم نیز که تطبیق آنلاین اعتبارات نام دارد، به بررسی تطبیقی اعتبارات دستگاه‌ها در لایحه بودجه 1394 و قانون 1393 می‌پردازد. با استفاده از این ابزار، کاربران می‌توانند میزان و درصد تغییر اعتبارات دستگاه‌ها در حوزه های مختلف را ملاحظه کرده و یا در آن به جستجو بپردازند. این ابزار در آدرس زیر در دسترس عموم قرار دارد:
http://rc.majlis.ir/fa/budget

کد N648709

وبگردی