آفتاب
معاون حقوقی رییس‌جمهور :

درصددیم تا تعرفه‌ای برای وکالت تعریف کنیم

درصددیم تا تعرفه‌ای برای وکالت تعریف کنیم

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت که منشور حقوق شهروندی اکنون اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین‌زاده در اولین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار که در کمیته امداد برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: برای دسترسی مردم به خدمات حقوقی نیازمند این هستیم که مردم به طور آسان به این خدمات دسترسی داشته باشند، البته معاضدت‌های قضایی پیش‌بینی شده است، اما مهم این است که مردم قبل از این‌که مشکلی برایشان ایجاد شود مشاوره‌هایی را ببینند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور درباره وکیل خانواده، گفت:‌ این موضوع بسیار مهم است که هر خانواده در اقدام حقوقی و املاکی و تجاری مشورت‌های حقوقی را ببیند و ما این موضوع را هم مدنظر داریم.

وی درباره بیمه وکالت، تصریح کرد: در حال مطالعه برای اجرایی شدن بیمه وکالت هستیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور درباره این‌که ناآشنایی مردم با قوانین باعث شده که قانون‌گریزی را شاهد باشیم، تاکید کرد: با صداوسیما در این زمینه توافقنامه‌ای را در حال انعقاد داریم و درصددیم که در قالب‌های مختلف هنری، کلیپ‌ها، سریال‌ها و فیلم‌ها مردم را با مباحث حقوقی آشنا کنیم.

سوژه‌ها را در این زمینه معرفی کرده‌ایم و ما می‌خواهیم قوانین در برنامه‌های صداوسیما زیرنویس شود تا آمار اختلافات کاهش یابد.

وی درباره تعرفه حق‌الوکاله گفت: گاهی دعاوی میلیاردی مطرح می‌شود و ما درصددیم تا تعرفه‌ای برای وکالت تعریف کنیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور درباره منشور حقوق شهروندی نیز گفت: این منشور اکنون اجرایی شده است. رییس‌جمهور محترم مکانیزم‌هایی را در این زمینه اعلام کردند و از زمانی که آقای روحانی منشور را در سایت قرار دادند این منشور اجرایی شده است.

انتهای پیام

کد N648616

وبگردی