آفتاب

اکرمی: فردای انتخابات 88 در جشن هوادار پیروز، شعارهای بسیار بدی داده شد/9 دی خودجوش بود

اکرمی: فردای انتخابات 88 در جشن هوادار پیروز، شعارهای بسیار بدی داده شد/9 دی خودجوش بود

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: خروش مردم در روز9 دی اتمام حجت با بیگانگان و تذکر به افرادی بود که جریانات بعد از انتخابات را رقم زدند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلامسید رضا اکرمی در برنامه صبح امید شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و برخی از روایات به لزوم داشتن بصیرت اشاره کرد و گفت: از جمله عواملی که باعث آفات در بصیرت می‌شود هوای نفس، غرور، همنشین و رفیق بد است به طوری که گاهی عاملی مانند رأی در انتخابات آن چنان فرد را به خود مغرور می‌کند که حتی قبل از شمارش آراء در رابطه با نتیجه رأی اظهار نظر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات سال 88 گفت: این سال هم برای ملت ایران سال شیرینی بود و هم سالی تلخ. شیرین از آن جهت که انتخابات بسیار شکوهمندی انجام شد، در این انتخابات 40 میلیون نفر جمعیت به صحنه آمدند و 85 درصد در انتخابات شرکت کردند. در حقیقت این شکوه، فرصتی بسیار مناسب بود تا بتوان به دنبال آن کارهای بزرگی کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان داشت: البته انتخابات در کشور ما امری بسیار عادی است ما در سال‌های بعد از انقلاب انتخابات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم به طوری که می‌توان گفت هیچ کشوری اعم از متمدن و انقلابی به تعداد کشور ما انتخابات نداشته‌اند.

وی افزود: بعد از حضور مردم در انتخابات متأسفانه حوادث تلخی رخ داد. شب ارتحال امام(ره) که فردایش در حرم امام(ره) مراسم بزرگداشتی برپا بود، بی جهت در مناظره از افراد اسم برده شد و کام مردم ایران تلخ شد. فردای روز انتخابات نیز که روز ولادت حضرت زهرا(س) بود به بهانه جشن پیروزی مراسمی گرفته شد که اگر امروز دوباره آن‌ها روزها را به خاطر بیاوریم متوجه شعارهای بسیار بدی که در آن روزداده شد می‌شویم. برخی از شعارها بسیار بد بود و چه بسا باعث شد تا اردوکشی در کشور اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: بعد از انتخابات باید رقابت تبدیل به رفاقت می‌شد اما متأسفانه نه تنها این اتفاق صورت نگرفت بلکه با اعمالی مانند حمله به کوی دانشگاه قلب مقام معظم رهبری را به درد آوردند و یا اعمال نادرستی مانند حمله به کوی منازل نمایندگان انجام دادند.

وی تأکید کرد: بدتر از تمامی اتفاقات رفتارها و شعارهایی بود که در روز قدس شاهد بودیم شعارهایی از جمله "نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران"، این شعارها در حالی داده شد که همه می‌دانستند ما بر اساس عقیده حامی لبنان هستیم، در حقیقت ما این کشورها را خاکریز دفاع از کشور خود می‌دانیم و این موضوع را حتی دشمنان هم به خوبی می‌دانند.

وی با ابراز ناراحتی از حوادث روز قدس گفت: هر چند تعداد این افراد اندک بود اما عده‌ای حتی حرمت ماه رمضان را نگه نداشته و دست به روزه‌خواری زدند، در روز عاشورا نیز تعداد کمی از افراد حرمت این روز عزیز را نادیده گرفتند روزی که حتی یهودی و مسیحی نیز برای آن ارزش قائل‌اند.

رئیس شورای نهاد فرهنگی ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این اتفاقات غده و دمل چرکینی شد که باعث شد تا صبر مردم تمام شود زیرا احساس کردند مملکتشان در خطر است، لذا با خروش و آگاهی و به صورت خودجوش حرکتی را در روز نهم دی انجام دادند که در حقیقت اتمام حجتی بود با تمام این جریانات. خروش مردم در روز نهم دی اتمام حجت با تمامی بیگانگان وهمچنین تذکر به افرادی بود که این جریانات را رقم زدند.

/212 212

 

کد N648397

وبگردی