آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

حماسه 9 دی تبلور بصیرت و هوشیاری مردم است

حماسه 9 دی تبلور بصیرت و هوشیاری مردم است

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: حماسه 9 دی روز تبلور مردم با بصیرت ایران اسلامی است که با حضور خود در صحنه توانستند فتنه را سرکوب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج خود در آستانه سالگرد حماسه 9 دی با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم، در تبیین دلایل شکل‌گیری حماسه 9 دی، افزود: مردم وقتی اهانت به ارزش‌ها، مقدسات و ارکان نظام را دیدند با خروش و خیزش با آن وسعت به صحنه آمدند؛ 9 دی جواب فتنه بود، مردم در این روز بصیرت خود را در برابر فتنه نشان دادند.

این مرجع تقلید با استناد به آیاتی از قرآن کریم، با تاکید بر این‌که «فتنه تنها دامن گیر فتنه‌گران نمی‌شود بلکه جامعه را درگیر می‌کند» تصریح کرد: حمله فتنه‌گران به خیمه‌های عاشورائیان و شعار علیه ارزش‌های دینی و مقدسات و سوزندان پرچم‌های امام حسین(ع) کاری بی سابقه بود و مردم را به خروش آورد.

وی اضافه کرد: اگر این جوش و خروش‌ها نبود حتی عاشورا نیز فراموش می‌شد، فتنه‌گران خواستند این رکن را درهم بشکنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «در آموزه‌های دینی فتنه از قتل خطرناک‌تر توصیف شده است» گفت: فتنه در طول تاریخ اسلام وجود داشته و کنار زدن ولایت بعد از ارتحال حضرت رسول الله یکی از این فتنه‌های بزرگ بوده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی فتنه را آمیزه‌ای از حق و باطل دانست و یادآور شد: امروزه نیز غرب با شعارهایی همچون حقوق بشر و دموکراسی و امثال آن به دنبال فتنه علیه ما هستند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی با تجلیل از حماسه آفرینی مردم در 9 دی و دیگر عرصه‌ها، افزود: ملت ما بیدار هستند و روز نهم دی تبلور بیداری و بصیرت مردم بود که نشان دادند پای ارزش‌ها ایستاده‌اند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر این‌که «هر ساله باید حماسه 9 دی پر رنگ‌تر نشان داده و گرامی داشته شود تا درس عبرتی برای فتنه گران و حامیان‌شان باشد» گفت: ما نیز به خاطر گرامی داشت این روز درس روز سه‌شنبه خود را تعطیل اعلام می‌کنیم تا طلاب و فضلای محترم بتوانند در مراسمی که به همین مناسبت برگزار می‌شود شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N648359

وبگردی