آفتاب

معاون نخست‌وزیر ترکیه، ریاست اردوغان بر جلسه آتی کابینه را رد کرد

معاون نخست‌وزیر ترکیه، ریاست اردوغان بر جلسه آتی کابینه را رد کرد

معاون نخست‌وزیر ترکیه اظهارات وزیر پیشین حمل‌ونقل این کشور را مبنی بر اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه ریاست جلسه کابینه در پنجم ژانویه را بر عهده خواهد داشت، تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه نیز در این خصوص اعلام کرد، جلسه‌ای برای تاریخ مذکور مقرر نشده و رئیس‌جمهور پیش از این به منظور نظارت بر امور در جلسات کابینه شرکت داشته است.

با این حال "بولنت آرینچ"، معاون نخست‌وزیر ترکیه طی یک مصاحبه تلویزیونی متذکر شد، "بنیالی ایلدریم"، وزیر پیشین حمل‌ونقل کشور نه‌ تنها سخنگوی رئیس‌جمهور نیست بلکه هیچ سمت دیگری نیز ندارد که بخواهد ادعایی درباره ریاست اردوغان بر یکی از جلسات کابینه مطرح کند و همچنین این موضوع، مساله‌ای بین رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر است.

داوود اوغلو نیز در یک برنامه تلویزیونی دیگر در 26 دسامبر عنوان کرد: هیچ جلسه‌ای برای پنجم ژانویه برنامه‌ریزی نشده است اما جلسات دیگری بوده است که رئیس‌جمهور بر جلسه کابینه ریاست داشته باشد.

ایلدریم یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه و از هم‌قطاران قدیمی اردوغان است. وی پیش از این گفته بود که اردوغان در پنجم ژانویه برای اولین بار در طول دوره ریاست‌جمهوری‌اش ریاست کابینه را برعهده خواهد داشت.

با این حال، آرنیچ مدعی شده است، براساس قانون اساسی ترکیه، رئیس‌جمهور می‌تواند در صورت لزوم بر جلسات کابینه ریاست کند. وی همچنین متذکر شد، رئیس‌جمهور این کار را با مشورت نخست‌وزیر انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N648289

وبگردی