آفتاب
با صدور بیانیه‌ای تأکید شد:

حماسه نهم دی‌ماه یکی از شورانگیز‌ترین جریان‌های انقلاب است

حماسه نهم دی‌ماه یکی از شورانگیز‌ترین جریان‌های انقلاب است

قم - مدیریت حوزه علمیه استان قم به مناسبت حضور عظیم و تاریخی مردم در نهم دی ماه ۱۳۸۸ با صدور بیانیه‌ای این روز را یکی از شورانگیز‌ترین و عالی‌‌ترین جریان‌های انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، متن بیانیه این مرکز حوزوی که با امضای حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم منتشر شده بدین شرح است:

حماسه جاوید نهم دی ماه ۱۳۸۸، روز تجلی بصیرت و عشق و ارادت ملت غیور ایران به ولایت را می‌توان از شورانگیز‌ترین و عالی‌‌ترین جریان‌های انقلاب دانست که با بیداری و خروش امتی آگاه به ثمر نشست و نیمه پنهان چهره مزوّرانه فتنه گران و براندازان دون را آشکار ساخت.

نهم دی ماه به فرموده رهبر عظیم الشأن انقلاب روز تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که حجت را بر همگان تمام کرد و نماد بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود، مردم بصیری که با حضوری حماسی طومار فتنه و فتنه گر را درهم پیچیدند.

معدودی از خواص بی‌خاصیت با فرسنگ‌ها فاصله از بصیرت در این آزمون الهی مردود گشته و با تبرّی نجستن از فتنه گران فضای سیاسی کشور را غبار آلود نموده و عجبا!! که جاهل و غافل از آتش برافروخته در دامان خویش بودند که وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّةً وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ *

مدیریت حوزه علمیه استان قم در پنجمین سالروز این حماسه جاوید با الهام از مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم ضمن دعوت از آحاد ملت مسلمان، برای حضوری حماسی و معنوی در این راهپیمایی دشمن‌شکن، همدوش و همگام ملت شجاع و سرافراز ایران، با شعار بصیرت و میثاق با ولایت، فریاد هیهات منا الذله مرگ بر ضد ولایت فقیه خود را بلند‌تر از همیشه بر تارک تاریخ طنین انداز می‌کند و تحت لوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای، با زنده نگهداشتن این روز بزرگ، رسالت انقلابی خود را به جا آورده تا انشاء الله مایه یأس و ناکامی دشمنان را فراهم آوریم که الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ.

نهم دی به عنوان یکی از زیبا‌ترین روزهای تاریخ ایران اسلامی در تاریخ ثبت شد

بسیج اساتید حوزه‌های علمیه قم نیز به مناسبت سالروز حماسه ۹دی با صدور بیانیه‌ای این روز را گرامی داشت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

دشمنان پس از ۳۰ سال ناکامی در نتیجه نگرفتن از انواع و اقسام توطئه‌های رنگارنگ خود، در فتنه سال ۸۸ با تجهیز تمام امکانات بر اساس یک برنامه ریزی بسیار دقیق ارتباط تنگاتنگ مردم با ولایت و در نتیجه به زیر کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده بودند.

دستگاههای تبلیغاتی دشمن در طول ۸ ماه به صورت شبانه روزی درجهت شعله ور کردن آتش فتنه در آن دمیدند ودر زمانی که در انتظار چیدن ثمر فتنه‌ای که سالیان متمادی روی آن کار کرده بودند، لحظه شماری می‌کردند، با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و اهانت اصحاب سرمست فتنه به مجالس عزای سالار شهیدان و نمادهای مقدس انقلاب، به یکباره روح عاشورایی در عمق جان مردم ولایتمدار ایران شعله ور شد وخروش دوستداران اهل بیت علیهم السلام در سرتاسر کشور طومار تفاله‌های شیطان بزرگ را در هم پیچید وبه این غائله پایان داد. و بدین سان نهم دی به عنوان یکی از زیبا‌ترین روزهای تاریخ پرفراز ونشیب ایران اسلامی در تاریخ ثبت شد.

بسیج اساتید حوزه‌های علمیه قم همصدا با امت همیشه درصحنه در مراسم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت شرکت نموده و ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب که با درایت و نفس مسیحایی ایشان آتش فتنه به خاموشی گرایید، اعلام می‌دارد ما دستهایی را که در صدد برگرداندن قدرت به فتنه گران هستند را محکوم نموده و جهت عقیم ماندن توطئه‌های دشمنان در آینده از فرهیختگان حوزه و دانشگاه و اصحاب قلم در خواست می‌ کنیم در راستای رسالت روشنگری و بصیرت افزایی خود ضمن تحلیل دقیق و علمی و کالبدشکافی عوامل تحقق فتنه، اشخاص و جریانهایی که در فتنه ۸۸ مشارکت داشتند را به مردم معرفی نمایند.

۹ دی پتک جمهوریت ملت انقلابی ما بر فرق منافقان و کفار بود

سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز با صدور بیانیه‌ای، نهم دیماه را روز اتمام حجت دینداران عاشورایی با یزیدیان زمان عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است:  نهم دی ماه هر سال یادآور حماسه‌ای بزرگ در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است. حماسه‌ای که با عنصر بصیرت و اقتدار انقلابی ملت بزرگ ایران، در هم آمیخته است. حماسه‌ای که بار دیگر پشتوانه مردمی ده‌ها میلیونی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید و مؤلفه «جمهوریت» نظام را اثبات کرد.

فتنه بزرگ سال ۸۸ که به اذعان همه کار‌شناسان و صاحبان تجربه سیاسی، در میان توطئه‌هایی که در طول سه دهه علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است، از همه آن‌ها - حتی جنگ تحمیلی ۸ ساله - پیچیده‌تر و سهمگین‌تر بود. زیرا در شرایطی که فضای غبارآلود فتنه، موجب ایجاد تردید و سکوت برخی خواص تاثیرگذار و همچنین امیدواری و تلاش حداکثری دشمنان و بدخواهان شده بود، قدرت طلبی کورکورانه و کینه ورزی برخی جریانهای سیاسی داخلی نیز سبب شد تا اجرای انواع طرحهای براندازی از انقلابهای رنگین و مخملی گرفته تا اتحاد نامیمون و علنی فتنه گران با سلطنت طلبان و بهائیان و همه دشمنان دین و شریعت، برای نخستین بار در تاریخ انقلاب به ثبت برسد. و اینگونه بود که برکت و حرمت خون سرور و سالار شهیدان که از‌‌ همان آغاز نهضت حضرت روح الله (ره) نیز الهام بخش انقلاب اسلامی بود، بار دیگر سیل خروشان مردم انقلابی ما را در حرکتی خودجوش و غیرتمندانه به صحنه آورد، غبار فتنه را فرونشاند و حماسه آفرین شد.

۹ دی پتک جمهوریت ملت انقلابی ما بر فرق منافقان و کفار بود. ۹ دی اتمام حجت دینداران عاشورایی با یزیدیان زمان بود. ۹ دی تجلی عزت و اقتدار حسینی مردم عاشورایی ایران در برابر طوفان جنگ نرم دشمن بود. ۹ دی فریاد بلند همراهی ملت با ولایت بود. آری، ۹ دی هم یک «یوم الله» دیگر بود که در تاریخ ماندگار شد و کسی نخواهد توانست آن را از حافظه تاریخی ملت ایران پاک کند.

سپاه امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) استان قم و بسیجیان سرافراز شهر کریمه اهل بیت (سلام الله علی‌ها)، در آستانه دهه بصیرت و در سالروز حماسه ماندگار ۹ دی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، بار دیگر بر تنها رمز عبور از توطئه‌ها و فتنه‌ها یعنی «تبعیت محض از فرمان ولایت و امامت امت» تاکید نموده و از عموم مردم به ویژه مردم انقلابی استان مقدس قم جهت حضور پرشور در برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی دعوت به عمل می‌آورند.

کد N648230

وبگردی