آفتاب

حمدان: مساله اصلی در روابط حماس با ایران خدمت به مساله فلسطین است

حمدان: مساله اصلی در روابط حماس با ایران خدمت به مساله فلسطین است

مسوول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تمجید از روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مساله اصلی در این روابط دو جانبه خدمت به مساله فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اسامه حمدان در گفت‌وگو با قدس پرس خاطر نشان کرد که روابط حماس و ایران به روال طبیعی خود باز گشته است.

حمدان تصریح کرد که هدف از سفر اخیر هیات حماس به تهران، تقویت روابط نزدیک میان طرفین با محوریت خدمت به مساله فلسطین و حمایت از مقاومت بود و در کل، این سفر مثبت و موفقیت آمیز بود و باعث بازگشت مناسبات طرفین به روال طبیعی خود شد و ان شاء الله این روابط در راستای خدمت به مساله فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد.

حمدان درباره سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران نیز اظهار داشت: سفر خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس به ایران یا هر کشور عربی یا اسلامی دیگر و حتی کشورهای دیگر حامی مساله فلسطین، مساله ای طبیعی است، اما صحبت کردن درباره سفر مشعل به تهران در سایه شرایط امنیتی کنونی و تهدیداتی که علیه رهبران حماس و مقاومت فلسطین مطرح می شود، زود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گسترش روابط حماس با ایران منجر به تغییر موضع این جنبش در قبال انقلاب های بهار عربی خواهد شد یا نه؟ اظهار داشت که روابط جنبش حماس با ایران و موضع آن در قبال انقلاب‌های بهار عربی با هم دو مساله جدا از هم هستند؛ چرا که روابط حماس با ایران مبتنی بر موضع این کشور در قبال مساله فلسطین و حمایت از مقاومت فلسطین است و همچنان بدین شکل باقی خواهد ماند.

مسوول روابط بین‌المللی حماس درباره بهار عربی تاکید کرد که حماس همواره حامی اراده ملت هاست و از طرف های دیگر نیز می خواهد که از خواسته های ملت ها حمایت کنند.

وی افزود: سیاست حماس مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است و از همین رو، ضمن احترام به اراده ملت ها، از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر خودداری می کنیم و این یکی از مهمترین موفقیت های سیاست خارجی حماس است.

انتهای پیام

کد N648028

وبگردی