آفتاب

ارتش عراق "ضلوعیه" را از داعش پس گرفت / ادعای داعش درباره سرنگونی یک هواپیمای دیگر

ارتش عراق "ضلوعیه" را از داعش پس گرفت / ادعای داعش درباره سرنگونی یک هواپیمای دیگر

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در مناطق مختلف این کشور 220 تروریست را به هلاکت رسانده است. نیروهای عراقی نیز در ادامه پیشروی‌های خود و کنترل بر چندین منطقه، وارد ضلوعیه شدند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش از واژگون کردن یک هواپیما در ضلوعیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش در جریان آزد سازی مناطق مختلفی در عراق بویژه در یثرب و ضلوعیه که داعش آن را اشغال کرده بود، 220 تروریست را به هلاکت رساندند که 30 تن از آن‌ها در نزدیکی سد حدیثه در استان الانبار در غرب عراق کشته شدند و 180 تن در عملیات آزادسازی در مناطق مختلف عراق به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره و البادیة توانستند با حمله تروریستی نیروهای داعش به سد حدیثه مقابله کنند و در این جریان بیش از 30 تروریست به هلاکت رسیده و هشت خودروی زرهی آن به آتش کشیده شد. سایر تروریست‌ها نیز پا به فرار گذاشتند.

در بیانیه دوم این وزارتخانه نیز آمده است که فرماندهی عملیات سامرا با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی و با حمایت نیروهای هوایی ارتش و نیروهای هوایی ناحیه یثرب و مرکز آن، مناطق قادسیه، البوجبلی، مذاریع و پل چوبی را پاکسازی کرده و در عملیات خود توانستند بیش از 180 تروریست را به هلاکت رسانده و شش انبار تجهیزات را منهدم کنند.

نیرویی از فرماندهی عملیات دجله و داوطلبان مردمی نیز توانستند پس از اینکه تلفات و خسارت‌های دیگری را به تروریست‌ها و تجهیزات آن‌ها وارد کنند فرودگاه ضلوعیه را پاکسازی کردند.

نیروهای عراق وارد منطقه ضلوعیه شدند

در همین حال منابع امنیتی و نظامی عراق عراق کردند که نیروهای عراق پس از عملیات نظامی که در جریان آن چند منطقه را تحت کنترل خود درآوردند وارد منطقه ضلوعیه شدند.

داعش از ماه‌ها قبل در تلاش است تا این منطقه استراتژیک سنی نشین که در 90 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد کاملا اشغال کند اما به دلیل مقابله شدید نیروهای امنیتی و عشایر سنی از جمله عشیرة جبور در بخش جنوبی این منطقه داعش نتوانسته است به این خواسته خود دست یابد.

داعش از سرنگون کردن یک هواپیما خبر داد

رادیو وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یگان‌های دفاع هوایی وابسته به این گروه یک هواپیمای "بمب افکن" را در ضلوعیه در شمال عراق سرنگون کرده و خلبان آن را در منطقه الخضیرة در نزدیکی جنوب تکریت به اسارت درآوردند.

این رادیو که برنامه‌های خود را از موج FM از شهر موصل پخش می‌کند مشخص نکرد که آیا این هواپیما وابسته به ائتلاف بوده یا متعلق به نیروهای عراق بوده است اما این رادیو گزارش داد که جزئیات جدیدی را در آینده ارائه خواهد داد.

این در حالی است که منابع در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کردند که افراد مسلح داعش جنگنده‌ وابسته به نیروهای ائتلاف را سرنگون کرده‌اند.

داعش دو پزشک را در شمال موصل کشت

از سوی دیگر، یک منبع پزشکی عراقی در استان نینوا اعلام کرد که تروریست‌های داعش دو پزشک را که در بخش جراحی در بیمارستان جمهوری فعالیت می‌کردند، به ضرب گلوله در مرکز شهر موصل به قتل رساند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: داعش این دو پزشک را در اواسط سپتامبر گذشته به اسارت گرفته و آن‌ها را به مکانی نامعلوم برده بود.

انتهای پیام

کد N647938

وبگردی