آفتاب

آیت‌الله عیسی قاسم آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق را خواستار شد

آیت‌الله عیسی قاسم آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق را خواستار شد

به دنبال بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین توسط رژیم آل خلیفه، عالم برجسته شیعه بحرین و رهبر شیعیان این کشور خواهان آزادی فوری وی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از آنکه نیروهای رژیم آل خلیفه علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف در این کشور را بازداشت کردند، آیت‌الله عیسی قاسم، عالم برجسته شیعه بحرین و رهبر شیعیان این کشور از مقامات بحرینی خواست تا علی سلمان را در نزدیک‌ترین زمان و ساعت ممکن آزاد کنند.

وی تاکید کرد، بازداشت علی سلمان توسط مقامات بحرینی اهانت بزرگی به مردم این کشور است.

همچنین جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: هدف قرار دادن علی سلمان ماجراجویی خطرناک و نسنجیده‌ای است که موجب پیچیده شدن اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور می‌شود.

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای خواهان آزادی فوری علی سلمان، توقف اقدامات علیه وی و احترام به فعالیت سیاسی شد.

خلیل المرزوق، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق نیز تاکید کرد: بازداشت علی سلمان اقدامی بسیار خطرناکی است که تمامی فعالیت‌های سیاسی را در بحرین مورد هدف قرار می‌دهد چراکه علی سلمان رهبر مخالفانی بوده که با اقدامات مسالمت‌آمیز خواهان اصلاحات ملی در بحرین شده‌اند.

المرزوق خواهان آزادی فوری علی سلمان شد و گفت: اتهام‌هایی که به وی درخصوص دعوت به سقوط نظام و تحریک خشونت وارد شده است، اتهام‌هایی واهی و دروغین است.

وی افزود: بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق نشان‌دهنده تلاش‌های مقام‌های بحرینی برای از بین بردن خواسته‌های مشروع مردم این کشور در ایجاد نظام دموکرات و فراگیر برای تمامی بحرینی‌ها است که کرامت، عدالت، برابری و مشارکت را برای آنها به ارمغان بیاورد و به سیاست تبعیض و به حاشیه راندن مقامات دولت پایان دهد.

المرزوق تاکید کرد: مردم بحرین سکوت جهانی در قبال بازداشت علی سلمان را توطئه و چراغ سبزی برای مقابله با هرگونه فعالیت سیاسی در بحرین می‌داند که موجب وخامت اوضاع شده و پیامدهای آن موجب آسیب رسیدن به همگان می‌رسد.

وزارت کشور بحرین نیز در این راستا اعلام کرد که تمامی اقدامات قانونی را جهت ارجاع پرونده علی سلمان به دادستانی کل تکمیل می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد: اداره کل پژوهش‌ها و امور جنایی علی سلمان را احضار کرده است تا از وی درخصوص اقداماتی که مخالفان قانون است، سوال کند.

انتهای پیام

کد N647937

وبگردی