آفتاب
مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان‌های کشور:

انجمن‌های حمایت زندانیان در دهه ارتقای خدمات و فعالیت‌ها هستند

انجمن‌های حمایت زندانیان در دهه ارتقای خدمات و فعالیت‌ها هستند

مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان های کشور گفت: انجمن‌های حمایت زندانیان در آستانه دهه ارتقای خدمات و فعالیت‌ها قرار دارد.

مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان های کشور گفت: انجمن‌های حمایت زندانیان در آستانه دهه ارتقای خدمات و فعالیت‌ها قرار دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا علی اکبری در نشست مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان مراکز استان‌ها که با حضور رییس سازمان زندانهای کشور برگزار شد در خصوص تاریخچه انجمن حمایت اظهار کرد: از تاسیس این انجمن‌ها قریب 60 سال می‌گذرد و هدف از تاسیس آن‌ها حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان بوده است.

وی تصریح کرد: انجمن‌های حمایت زندانیان پس از انقلاب با تغییراتی در اساسنامه و آیین‌نامه آن توانست با دگرگونی زیادی کار خود را دنبال کند و با کمک خیرین دوباره این نهاد احیا و قابل فعالیت شد.

علی اکبری درباره اقدامات حمایتی این انجمن‌ها گفت: اختصاص ردیفی با عنوان حمایت زندانیان در بودجه 92، حل معضل بیمه خانواده زندانیان، ارایه کمک نقدی به انجمن‌های حمایت زندانیان ضعیف، مکانیزه کردن فعالیت های مالی و ساماندهی مجمع عمومی انجمن از جمله اقدامات مثبت در جهت رشد انجمن‌های حمایت بوده است.

وی تعداد انجمن‌های فعال در سراسر کشور را 193 انجمن عنوان و بیان کرد: از 202 انجمن حمایت مجوز گرفته 193 انجمن فعال هستند که هر ساله تمامی صورتجلسه‌ها، اسناد مالی و مکاتبات و گزارشات آنها توسط کارشناسان دفتر اقدامات تامینی مورد بازدید قرار می‌گیرد که با این بررسی‌ها آمار تخلفات نادر بوده است.

مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان های کشور اظهار کرد: در کشور 723 نفر در انجمن های حمایت مشغول بکار هستند که 120 نفر آنها مددکار اجتماعی بوده که به 44 هزار و 410 خانواده زندانی به‌صورت موردی و دائم کمک می‌کنند که این کمک ها در سال گذشته قریب 332 میلیارد ریال بوده است.

علی اکبری گفت: با توجه به گذشت بیش از 33 سال از فعالیت انجمن ها پس از انقلاب و آشکار شدن نقاط مثبت و منفی فعالیت ها و دستورالعمل‌ها و نیازهای اساسی خانواده زندانیان و نقش آنها در حمایت خانواده زندانیان شاهد پویایی و کارآمدی سطح خدمت رسانی انجمن ها نسبت به گذشته خواهیم بود، ولی انجمن‌های حمایت نیازمند بهبود روش فعالیت و اصلاح شیوه های تدوین مدیریت استراتژیک و مدل‌های علمی هدفمند برای چشم‌انداز شفاف‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N647841

وبگردی