آفتاب

موگرینی: غرب خواهان پایان تقابل با روسیه است

موگرینی: غرب خواهان پایان تقابل با روسیه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، قدرت‌های غربی می‌خواهند با روسیه به یک نقطه مشترک برسند و به رویکرد تقابلی‌ با مسکو در قبال اوکراین پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه "رپوبلیکا" ایتالیا این مساله را رد کرد که اتحادیه اروپا در قبال موضع‌اش نسبت به پرداختن به بحران اوکراین با آمریکا نظری متفاوت دارد.

وی بحران اوکراین را بدترین مناقشه در اروپا خواند به ویژه آنکه بر روابط منطقه یورو با روسیه تاثیر گذاشته است.

موگرینی در جریان این مصاحبه به مساله آغاز یک مذاکره مستقیم با مسکو اشاره کرد و افزود: از یک طرف ما باید حمایت خود را از اوکراین که اوضاع اقتصادی‌اش به شدت به بحران تبدل شده، بیشتر کنیم و از طرف دیگر باید به مذاکره مستقیم با مسکو درباره روابطمان و نقش این کشور در حل بحران وخیم و جدی اوکراین بپردازیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه این به نفع مسکو است تا همکاری کند، گفت: موضع اتحادیه اروپا در قبال مساله اوکراین با آمریکا هیچ تفاوتی ندارد. اصلا این درست نیست که ما موضعی نرم در قبال این مساله داریم. شواهد و مدارک چیز دیگری را مشخص می‌کند.

وی اوضاع در خاورمیانه و لیبی را نگرانی عظیم برای اروپا خواند و به این مساله اشاره کرد که روسیه نقشه مهمی را در صحنه بین الملل ایفا می‌کند و می‌تواند به حل این مناقشات کمک کند.

انتهای پیام

کد N647792

وبگردی