آفتاب
با دعوت برای حفظ وحدت؛

سیسی: ماموریت من التیام بخشیدن به زخم‌های مصر است

سیسی: ماموریت من التیام بخشیدن به زخم‌های مصر است

رئیس جمهوری مصر ضمن دعوت به اتحاد و حفظ وحدت هر گونه تغییر در کابینه تا پیش از انجام انتخابات پارلمانی را بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با شماری از روزنامه‌های این کشور از جمله روزنامه الاهرام و الاخبار، مردم مصر را به اتحاد و همبستگی فراخواند. وی همچنین خواهان عدم انتقاد از مخالفان شد.

سیسی در این مصاحبه که بخش اول آن امروز (دوشنبه) منتشر می‌شود، اعلام کرد: من از همان لحظات اول تحویل قدرت به خودم گفتم این وظیفه جز با حمایت مردم مصر و وحدت آن‌ها ممکن نیست.ماموریت من در حال حاضر التیام بخشیدن به زخم‌های مصر است.

رئیس جمهوری مصر در ادامه از تمامی گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها خواست تا به مسئولیت‌های خود در ایجاد وحدت میان مردم عمل کرده و از مخالفان انتقاد نکنند. در خصوص ارزیابی‌اش از دوران قدرتش از ماه ژوئن اعلام کرد که در این دوره از فشار فراوانی از داخل و خارج مصر رنج برده است.

سیسی علاوه بر این هرگونه تغییر در کابینه تا پیش از برگزاری انتخابات آتی را بعید دانسته و اعلام کرد هر چیزی که به صلاح کشور باشد همان خواهد شد.

رئیس جمهوری مصر در پایان اعلام کرد: ما در ماه ژانویه آتی تغییرات گسترده‌ای در استان‌ها ایجاد خواهیم کرد.

تغییرات در استان‌ها اولین تغییرات در دوره ریاست جمهوری سیسی از ماه ژوئن گذشته است آخرین تغییرات در این خصوص در دوره عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر صورت گرفت که شامل 25 استان بود.

انتهای پیام

کد N647758

وبگردی