آفتاب

خروج آب از سدها بیشتر شد

خروج آب از سدها بیشتر شد

وزارت نیرو با تاکید بر پُر بودن 41 درصد مخازن سدهای کشور، میزان آب موجود در پشت سدها را 19 میلیارد و 510 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای سال آبی جاری، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور به پنج میلیارد و 80 میلیون مترمکعب رسیده است؛ در حالی که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته پنج ميليارد و 320 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

همچنین میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون شش ميليارد و 40 ميليون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته به ميزان پنج ميليارد و 890 ميليون مترمکعب بود. بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 3 درصد افزایش نشان مي‌دهد.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از اول مهرماه تا هفته پایانی آذرماه سال‌ جاری 4 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز هم‌اکنون با 5.8 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 19 ميليارد و 510 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده که در زمان مشابه سال گذشته معادل 18 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

ظرفيت کلی مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47.4 ميليارد مترمكعب است که بر این اساس درصد پُر بودن این مخازن در زمان حاضر 41 درصد گزارش شده است.

کد N647723

وبگردی