آفتاب

رونمایی از مردی که قرار است وجه المصالحه آشتی کنان فوتبال و وزارت شود

رونمایی از مردی که قرار است وجه المصالحه آشتی کنان فوتبال و وزارت شود

دکتر علیرضا اسدی ؛ او جدی ترین گزینه برای دبیرکلی فدراسیون فوتبال است. مردی که تا چند روز قبل گزینه ریاست فدراسیون پزشکی – ورزشی بود حالا قرار است جانشین دبیرکل فدراسیون فوتبال شود. این را تقریبا همه اعضای اثرگذار مجمع فدراسیون فوتبال مطرح می کنند.

 

آریا صالحی : تغییرات در فدراسیون فوتبال در راه است. این خبر را شخص کفاشیان تائید کرد و گفت برای بهتر شدن فدراسیون تلاش می کند. کفاشیان در حاشیه اردوی تیم ملی این خبر را اعلام کرد و به نوعی ماجرای رفتن نبی از سمت دبیرکلی را تائید کرد. شایعه ای که البته مهدی محمد نبی نخواست حرفی درباره اش بزند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ برای جانشینی دبیرکل اما گزینه ای جدی مطرح نبود. پیشتر بحث رضا قراخانلو مطرح شده بود گزینه ای که کفاشیان خودش به دنبال انتصابش بود. مردی که رئیس کمیته ملی المپیک بوده و فوتبال را در بالاترین سطح بازی کرده است. مدیریت اجرایی سطح بالا داشته اما او یک مشکل اساسی داشت. قراخانلو مرد شماره یک انجمن اسلامی دانش اموختگان ورزش است. آنهایی که دکتر گودرزی وزیر فعلی ورزش را هیچ گاه در دل خود جای ندادند و گفته می شود رابط صمیمانه ای بین شان نیست.

نفر بعدی محمدرضا پهلوان دبیرکل فدراسیون دادکان بود. مردی که رفاقتی دیرین با نصرالله سجادی دارد و کفاشیان برای استفاده از او هم بی میل نبود ، پهلوان البته مشکلی اساسی داشت ، او هم گزینه ای نزدیک به نصرالله سجادی بود. مردی که اگرچه مرد شماره 2 وزارت ورزش است اما انتخاب های اینچنینی اش از سوی وزارتخانه چندان حمایت نمی شوند. تازه پهلوان یار همیشگی محمد دادکان هم هست ، منتقد شماره یک وزارت ورزش. با رد این دو و عدم تمایل وزارتخانه به عنوان اصلی ترین اهرم فشار به کفاشیان برای تغییرات در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به گزینه هایی چون ساکت و ... و رد گزینه هایی چون رغبتی از سوی علی کفاشیان ،

حالا گزینه ای جدید پیدا شده که با 3 گروه اثرگذار در فوتبال رابطه ای صمیمی دارد. دکتر علیرضا اسدی این گزینه است که هم سابقه فوتبالی دارد ، هم با وزارت ورزش ارتباط نزدیکی دارد ، هم نصرالله سجادی با او دوستی دیرین دارد ، هم از طریق رضا قراخانلو با کفاشیان ارتباط نزدیکی دارد. حالا او با این ویژگی نزدیک ترین گزینه برای پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال است اگرچه کفاشیان می گوید هنوز گزینه نهایی برای تغییرات را پیدا نکرده که حکمی صادر کند.

علیرضا اسدی کیست؟

علیرضا اسدی مدافع بوده. او فوتبال را در بنیاد شهید در سال های نخست بعد از انقلاب آغاز کرده. در تیم فیزیکی بنیاد شهید مدافعی ثابت بوده اما هیچ وقت یکی از ستاره های تیمش نبوده . با این وجود او استعداد بالایی در تحصیل داشته. اسدی اگرچه سابقه دعوت به اردوهای گروهی دهداری را هم داشته اما در تحصیلات پزشکی پیشرفت خوبی می کند و بعد ها در بیمارستان شهدای تجریش تا رده های مدیریتی پیش می رود . اسدی البته همیشه علاقه به ورزش داشته و در دورانی که رضا قراخانلو دوست خوب فوتبالی اش رئیس کمیته ملی المپیک شد جکم سرپرستی تیم ملی امید ایران را در دوره داریوش مصطفوی گرفت. سمتی که خیلی زود بعد از روی کار آمدن کیومرث هاشمی در فدراسیون فوتبال و درگیری های مدیریتی روزهای تعلیق فوتبال عطایش را به لقایش بخشید و رفت سراغ کارهایش. او بعد ها در فدراسیون ژیمیناستیک و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد هم مسئولیت هایی داشته است. اسدی اما با روی کار آمدن محمود گودرزی در وزارت ورزش سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی شد و بعد از استعفایش از سرپرستی این فدراسیون همه او را گزینه نهایی وزارت ورزش برای اداره این فدراسیون می دانستند ولی حالا انگار مسیر این پزشک به سمت فوتبال عوض شده است؛«راستش من هم این خبر را شنیده ام.» امیر عابدینی یکی از اعضای کمیته بررسی بودجه فدراسیون این جمله را درباره شایعه حضور اسدی در سمت دبیرکلی عابدینی در فدراسیون فوتبال می گوید و ادامه می دهد:« من می دانم نبی همین یکی دو روز آینده از فدراسیون می رود . من هم این اسم را شنیدم اما خیلی آشنایی با سوابق اجرایی اش ندارم که بخواهم درباره حضورش اظهار نظر کنم.» عابدینی و بسیاری دیگر اعضای مجمع شنیده اند نام اسدی با موافقت وزارت ورزش برای این پست مطرح شده است. مردی که سبقه فوتبالی دارد اما کسی نمی داند توان اداره فوتبال را دارد یا نه؟ کفاشیان که این روزها زیر فشار است ، حالا این تغییر را در دستور کار دارد. او پیشتر نایب رئیس بانوانش را هم تغییر داد تا گامی به سوی تحقق نظر وزارت ورزش برداشته باشد. البته شایعاتی درباره تغییرات دیگر در کمیته فنی توسعه ، نایب رئیسی اول و کمیته فرهنگی فدراسیون هم شنیده می شود که باید دید اتفاق می افتند یا نه!

4141

 

کد N647690

وبگردی