آفتاب
البرغوثی:

اسرائیل غزه را به میدان آزمایش سلاح تبدیل کرده است

اسرائیل غزه را به میدان آزمایش سلاح تبدیل کرده است

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سال 2014 به استفاده این رژیم از غزه به عنوان میدانی برای سلاح های های خود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، «مصطفی البرغوثی» دبیر کل حزب ابتکار ملی فلسطین گفت: اسرائیل سومین صادر کننده سلاح در جهان است و شواهد قطعی وجود دارد که ثابت می کند این رژیم از غزه به عنوان میدانی برای آزمایش سلاح های خود استفاده می کند.

وی افزود: اسرائیل طی سالهای گذشته چهار جنگ ویران کننده انجام داده است و از سلاح ممنوعه بین المللی استفاده کرده که بشکه های انفجاری و بمب های میخی از جمله آنهاست.سال 2014 سالی خونبار در تاریخ جنایات اسرائیل محسوب می شود، زیرا اقدامات اسرائیل در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس ادامه دارد، غزه همچنان در محاصره است و شهرک سازی در کرانه باختری ادامه دارد.

البرغوثی تاکید کرد: تعداد شهدا در سال 2014 در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و اسرائیل 21 هزار تُن موادر منفجره در جنگ اخیر غزه یعنی معادل دو بمب اتمی به کار گرفته است.اسرائیل از گلوله جنگی برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز استفاده کرده که منجر به کشته شدن 52 نفر شده است.

وی افزود: آنچه در کرانه باختری و بیت المقدس شاهد آن هستیم، انتفاضه است.تعداد اسیران و شهرک سازی افزایش داشته است و از 4763 اسیر به 6500 اسیر رسیده است.

کد N647574

وبگردی