آفتاب
با تصویب هیئت وزیران صورت می گیرد؛

اختصاص تسهیلات بانکی به سیل زدگان لرستان، مازندران وچهارمحال و بختیاری

اختصاص تسهیلات بانکی به سیل زدگان لرستان، مازندران وچهارمحال و بختیاری

هیئت وزیران برای بازسازی تاسیسات خسارت دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه، 50 میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری، 200 میلیارد و 600 میلیون ریال به لرستان و 101 میلیارد و 65 میلیون به مازندران اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران در جلسه 26/9/93 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که مبلغ 50 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند شش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه، برای تکمیل و بازسازی تاسیسات خسارت دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه در اختیار استانداری چهار محال و بختیاری قرار می‌گیرد تا برابر با قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

اختصاص10 هزار میلیون ریال بازسازی زندان مرکزی شهرکرد خسارت دیده ناشی از آتش سوزی و اختصاص 40 هزار میلیون ریال برای تکمیل راه ارتباطی روستای سرآقا سید از توابع شهرستان کوهرنگ خسارت دیده از سیل، از موارد مصوب در هیأت وزیران بوده است.

تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای حادثه دیدگان لرستان
بنابر این گزارش هیأت وزیران در جلسه 26/9/93 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که مبلغ 200 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل به شرح زیر به آسیب دیدگان ناشی از سیل استان لرستان با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت شود.

طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساط جمعا 15 سال ( سه سال دوران مشارکت مدنی و 12 سال دوران مشارکت اقساطی) می باشد. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تهسیلات خواهد بود.

جزئیات موارد مصوب شامل بازسازی اماکن مسکونی روستایی به معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعداد 1000 واحد مسکونی با سقف 200 میلیون ریال با سود و کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله و جبران خسارت خودرو‌های آسیب دیده سبک با معرفی استانداری با در نظر گرفتن 12 دستگاه با سقف 50 میلیون ریال با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله است.

بازسازی و تعمیر اماکن مسکونی روستایی مازندرانی‌ها
هیأت وزیران در جلسه 26/9/93 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که مبلغ 101 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل به آسیب دیدگان ناشی از سیل استان مازندران با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت شود.

بنابر این گزارش طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساط جمعا 15 سال ( سه سال دوران مشارکت مدنی و 12 سال دوران مشارکت اقساطی) می باشد. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تهسیلات خواهد بود.

جزئیات موارد مصوب شامل بازسازی اماکن مسکونی روستایی به معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعداد 8 واحد مسکونی با سقف 200 میلیون ریال با سود و کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله، تامین لوازم خانگی و معیشتی با معرفی استانداری به تعداد 215 واحد خسارت دیده با سقف 30 میلیون ریال با سود و کارمزدچهار درصد و بازپرداخت 15 ساله است.

همچنین هیأت وزیران مصوب کرد که برای تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی تا سقف 120 میلیون ریال با توجه به میزان خسارت با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به تعداد 780 واحد خسارت دیده با سقف 120 میلیون ریال با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت پنج ساله، پرداخت شود.

کد N647550

وبگردی