آفتاب
نقوی حسینی خبر داد:

کوثری، دستغیب و کامران نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در تلفیق بودجه 94

کوثری، دستغیب و کامران نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در تلفیق بودجه 94

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با رای اعضای کمیسیون، آقایان کوثری، دستغیب و کامران به عنوان نمایندگان این کمیسیون، در کمیسیون تلفیق بودجه 94 انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ارتش جمهوری اسلامی به جهت برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) قدردانی کردند و از اینکه اعلام شد که نمایش اقتدار نظامی و دفاعی کشور موجب رُعب و وحشت دشمن گردید،‌ تشکر کرد و اعضای کمیسیون با تصمیم بر حضور در محل رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) اعلام کردند که قطعا بُرد موشکی سیستم دفاعی کشور، نشانه اقتدار ماست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تأکید کرد: رئیس کمیسیون در این جلسه اشاره داشت که با توجه به شرایط خاص و ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور، همچنین دستاوردهای ارزشمند نیروهای نظامی که اغلب نیازمند تکمیل و قرار گرفتن در خط تولید هستند، ضرورت دارد که نمایندگان کمیسیون در تلفیق تلاش ویژه‌ای داشته باشند و همه توان خود را به کار گیرند تا حوزه دفاعی کشور از حداقل نیازهای اعتباری و بودجه‌ای برخوردار باشد.

نقوی حسینی افزود: انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1394 دستور دیگر امروز بود و پس از رأی‌گیری آقایان کوثری، دستغیب و کامران به عنوان نمایندگان کمیسیون، در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

به گفته نقوی‌حسینی، بروجردی از نمایندگان کمیسیون امنیت در کمیسیون تلفیق خواست به خوبی منعکس‌کننده دیدگاه‌ها و نظرات اعضای کمیسیون باشند و از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود و به‌ویژه اینکه محور کلیه پیشنهادات و اظهار نظرات اقتصاد مقاومتی باشد.

وی ادامه داد: در ساعت پایانی جلسه کمیسیون، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین میهمان جلسه بود که سردار یزدی معاون امور مجلس سپاه پاسداران نیز وی را همراهی می‌کرد، گزارشی از فعالیت‌های بسیج ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، اظهار داشت: سردار نقوی در این جلسه، حرکت بسیج را براساس مأموریتی دانست که مقام معظم رهبری بر عهده بسیج گذاشته و علاوه بر آمادگی کامل نظامی در حوزه اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی نیز بسیج ورود پیدا کرده که آثار بسیار ارزشمندی در پی داشته است.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه گفت که بسیج اقشار مختلف اعم از بسیج مستضعفین، بسیج پزشکان، بسیج صنعتگران و... از حوزه‌های فعال و مؤثر بسیج است و ضمن اشتغال‌زایی قابل توجه، دستاوردهای قابل تقدیری در پی داشته است. سردار نقدی همچنین گفت که طبق قانون برنامه پنجم، ما باید سی میلیون عضو بسیج داشته باشیم. اکنون نزدیک به مصوبه قانونی شده‌ایم و قطعا تا پایان برنامه ما به قانون عمل خواهیم کرد و به سی میلیون بسیجی خواهیم رسید.

به گفته نقوی،‌ سردار نقدی در ادامه این جلسه ادامه داد که بسیج در عرصه رسانه، عرصه‌های هنری از قبیل فیلم دفاع مقدس و‌ تئاتر دفاع مقدس کارهای ماندنی انجام داده است؛ در حوزه بسیج ورزشی و تربیت بدنی، کاری که بسیج انجام داد با دستاوردهای حوزه تربیت بدنی کشور قابل مقایسه است؛ در حوزه راهیان نور با حداقل اعتبارات، اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی در راهیان نور را انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: سردار نقدی در ادامه بحث خود با اشاره به تهدیدات فرهنگی‌ گفت که بسیج در طرحی خطرات ماهواره را به متن خانواده‌ها گوشزد کرد و به وسیله این روش اقناعی موجب شد تا یک میلیون دستگاه ماهواره به طور داوطلبانه به بسیج تحویل شود.

بر اساس این گزارش، سردار نقدی درخواست کرد اعتبارات مورد نیاز حوزه بسیج در کمیسیون امنیت ملی و تلفیق تصویب شود تا بسیج بتواند به تعهدات قانونی و وظایف خود مطابق برنامه پنجم توسعه عمل کند.

کد N647532

وبگردی