آفتاب
در نامه فراکسیون فرهنگیان مجلس به رییس‌جمهور مطرح شد:

دولت "طرح رتبه بندی معلمان" را با اهتمام عملیاتی کند

دولت "طرح رتبه بندی معلمان" را با اهتمام عملیاتی کند

فراکسیون فرهنگیان انتظار دارد دولت محترم نسبت به تصویب و ارائه لایحه رتبه بندی معلمان اهتمام ورزیده و یکبار برای همیشه تحول مورد انتظار خانواده بزرگ فرهنگیان را عملیاتی نماید.

فراکسیون فرهنگیان مجلس برای تسریع در ارسال لایحه رتبه بندی معلمان نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرد.

به گزارش ایلنا متن این نامه که در خصوص تسریع در بررسی وضعیت معلمان و ارتقای علمی و حرفه‌ای آنها در لایحه بودجه است٬ به شرح زیر می‌باشد:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام؛

همانگونه که مستحضرید خانواده بزرگ فرهنگیان کشور منتظر تحولی عمیق از سوی دولت در ارتقا شأن و جایگاه معلم، تغییر جدی در شرایط معنوی و حقوق مادی معلمان و زمینه ساز ارتقاء علمی و حرفه‌ای آنهاست. حضرتعالی مستحضرید که «معلمی» یک رسالت برخوردار از شأن علمی ـ آموزشی و فرهنگی است و نمی‌توان معلم را شاغل و معلمی را شغل نامید و در ردیف کارمندان دولت قرار داد.

فراکسیون فرهنگیان معتقد است «طرح رتبه بندی معلمان» بهترین راه برای دستیابی به اهداف فوق است. رتبه بندی معلمان می‌تواند شأن معلم را متحول سازد و معلمی را از جایگاه شغل به جایگاه رسالت ارتقا دهد. در چنین جایگاهی است که ادامه تحصیل، تألیف کتب و مقالات، دستاوردهای علمی و ابتکارات معلم معنا پیدا کرده و در ارتقاء جایگاه مادی و معنوی او موثر خواهد بود. فراکسیون فرهنگیان نمی‌تواند طرح رتبه بندی معلمان را مطرح و در مجلس به تصویب برساند، چون با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت پیدا می‌کند و الزاما باید به صورت لایحه ارائه گردد. بنابراین فراکسیون فرهنگیان انتظار دارد دولت محترم نسبت به تصویب و ارائه لایحه رتبه بندی معلمان اهتمام ورزیده و یکبار برای همیشه تحول مورد انتظار خانواده بزرگ فرهنگیان را عملیاتی نماید.

فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بی‌صبرانه منتظر تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت است.

با تشکر

سید حسین نقوی حسینی

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

کد N647391

وبگردی