آفتاب
رفیعایی:

اصفهان تنها مرکز فعال خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه کشور را دارد

اصفهان تنها مرکز فعال خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه کشور را دارد

اصفهان- مدیراجرایی خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه گفت: در سطح کشور دو خیریه حمایت از این دسته بیماران را داریم که اصفهان تنها مرکز فعال را در جهت حمایت از نقص ایمنی اولیه را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اصغر رفیعایی ظهر امروز در نشست خبری هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) اصفهان اظهار داشت: به جهت فعال بودن این خیریه بیماران زیادی از سایر استان ها از جمله کرمانشاه، شهرکرد و چهارمحال بختیاری به این مرکز برای تشخیص، پیشگیری و درمان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تشخیص درست، اطلاع رسانی و درمان سه هدف عمده احداث این انجمن در اصفهان بوده است، ادامه داد: بیماری نقص ایمنی یک بیماری نادر است.

مدیر اجرایی خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه صدیقه طاهره (س) اعلام کرد: بسیاری از افراد مبتلا به آن از وجود این بیماری اطلاع ندارند در حالیکه ۱۰ علامت برای شناسایی آن وجود دارد.

وی گفت: در صورتی که فردی سالانه هشت بار یا بیشتر مبتلا به عفونت گوش شود، دو بار یا بیشتر به عفونت سینوس شدید ، دو ماه بیشتر مصرف آنتی بیوتیک بدون تاثیر کافی و لازم و عفونت قارچی مکرر پوست یا برفک دهان بعد از یک سالگی شود از علائم نقص ایمنی اولیه است.

رفیعیایی گفت: عدم رشد کافی (FTT) در یک شیرخوار، دو بار یا بیشتر ابتلا به پنومونی در یک سال، عفونت عمقی پوست یا آبسه های مکرر، نیاز به آنتی بیوتیک وریدی (IV) برای درمان عفونت، دو بار یا بیشتر عفونت عمقی بدن و سابقه فامیلی نقص ایمنی از دیگر علائم ابتلا به این بیماری است.

مدیر اجرایی خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه صدیقه طاهره (س) اضافه کرد: نیک اندیشانی که خواهان کمک برای تامین مخارج عمل پیوند مغز و استخوان کودکان و جوانان یاد شده هستند می توانند به پایگاه اینترنتی http://isfahan-ia.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۵۶۵۵۵۰۱ در اصفهان تماس بگیرند.

کد N647312

وبگردی