آفتاب

کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه رونمایی شد

کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه رونمایی شد

کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه درحضور تعدادی از فعالین بسیج دانشجویی امروز( شنبه) در آستانه 9 دی در سالن شهید شهبازی لانه جاسوسی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم سید محمد حسینی هاشمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان این‌که فتنه موضوع ساده ای برای جنبش دانشجویی و امت حزب الله نیست گفت: فتنه سنگ محک و میزانی است که حال افراد را معلوم می‌کند و در طول زمان فراموش نخواهد شد.

این فعال دانشجویی با تشکر از نمایندگان مجلس برای اینکه همچنان فتنه را سنگ محک و میزانی برای تصمیم گیری های خود می دانند افزود: ما فتنه را محدود به دو نفر نمی دانیم، بلکه فتنه را حرکت و جریان سازی سیاسی در کل کشور می دانیم که مسئولان آن باید مجازات شوند بنابراین عوامل دیگری که در آماده کردن پیاده نظام ها ،‌درست کردن شبکه های اجتماعی و ایجاد حرکت های خیابانی دست داشتند و قصدشان ضربه زدن به حیثیت نظام جمهوری اسلامی بوده است، پاسخ گو باشند و محاکمه شوند.

به گزارش ایسنا در ادامه سید حسین میرهادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان این‌که 9 دی خط بطلانی در هشت ماه آشوب گری در کشور بود تصریح کرد: ما فتنه را حرکت کلی و جمعی در کشور نمی دانیم، بلکه آن را متعلق به جریان خاص سیاسی می دانیم که آبشخور سیاسی آن از بیرون کشور با هدف قرار دادن اصل نظام اسلامی بوده است.

وی با بیا ن این‌که امروز بسیج دانشجویی به عنوان قشر پیش‌رو در جامعه بار دیگر مطالبه به حق خود یعنی محاکمه سران فتنه آمریکایی و اسرائیلی را مطرح می‌کند افزود:‌امروز بعد از گذشت 5 سال از مطالبه مردم در 9 دی فرزندان این نظام در بسیج دانشجویی خواست خود را بار دیگر مطرح می‌کنند و این نشان از کم کاری نهادهای رسمی جمهوری اسلامی دارد که کیفرخواست برای محاکمه سران فتنه هر چه سریعتر آماده نشده و به دادگاه نرفته است و امروز بسیج دانشجویی این کار را انجام داده است.

میرهادی با تاکید بر این‌که ما فتنه را محدود به دونفر نمی دانیم خاطر نشان کرد : بسیج دانشجویی تا زمانی که محاکمه تک تک عوامل تاثیرگذار در فتنه انجام نشود و آن‌ها پای میز محاکمه در دادگاه های صالح جمهوری اسلامی نیایند دست از مطالبه به حق خود نخواهد کشید.

وی با بیان این‌که ما سران فتنه را محدود به موسوی و کروبی نمی دانیم و سید محمد خاتمی را نیز جز عوامل اصلی فتنه می دانیم ابراز عقیده کرد: افراد دیگری از جمله بهزاد نبوی ، محسن میردامادی، عبدالله رمضان‌زاده، مهدی هاشمی رفسنجانی را جزو عوامل اصلی و محرک فتنه می دانیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به این‌که کیفر خواست ما به آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی داده خواهد شد گفت:‌ از شورای عالی امنیت ملی به عنوان عالی ترین شورای امنیتی کشور خواستار پیگیری محاکمه سران فتنه هستیم؛ چرا که شورای عالی امنیت ملی بالاتر از قواست و مصوبه آن برای همه قوا الزام آور است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به هیأت دولت جمهوری اسلامی به ریاست حسن روحانی گفت: آقای روحانی قبل از انتخابات مواضع خوبی نسبت به فتنه داشتند، اما امروز به ایشان یادآور می شویم که صدای مطالبه مردم در نهم دی را بشنوند و سران فتنه را محاکمه و اعدام کنند.

میرهادی افزود:‌ امروز آقای روحانی حرف های جدیدی می زند و بهتر است یک بار دیگر وقایع تاریخ انقلاب را مرور کند؛ چرا که امروز فتنه بزرگترین خط قرمزو سنگ محک برای آینده انقلاب است، اما متاسفانه در سطح معاونان وزیر و رئیس جمهور حرف‌هایی شنیده می‌شود که در شأن جمهوری اسلامی بعد از حماسه 9 دی نیست.

میرهادی افزود: متاسفانه در وزارت علوم و به خصوص معاونت فرهنگی آن می خواهند فضای دانشگاه ها را به سمت آشوب و فتنه بکشند که خواستار برخورد شدید با آن هستیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به این‌که سال‌ها است بعد از 9 دی 88 جنبش دانشجویی و به خصوص بسیج دانشجویی مطالبه به حق خود را نسبت به محاکمه سران فتنه از قوه قضاییه اعلام کرده است گفت:‌پس از مطالبات فراوان از قوه قضاییه امسال تصمیم گرفته ایم از نهاد بالاتری یعنی شورای عالی امنیت ملی خواست مردم را پیگیر شویم.

وی در ادامه با طرح این ادعا که متاسفانه دولت خود را مکلف به پاسخگویی به جنبش دانشجویی نمی داند ابراز عقیده کرد: برخلاف تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مسئولان باید به دانشگاه ها پاسخگو باشند این دولت متاسفانه خود را پاسخگوبه هیچ نهادی نمی داند چرا که بارها و بارها از وزاری مختلف برای حضور در بین دانشجویان دعوت کرده‌ایم و پاسخی نگرفته ایم.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان این‌که برخی اتفاقات نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد؛ چرا که قانون به صراحت وضعیت آن را مشخص کرده است ،گفت: در قانون تاکید شده است همه افراد مقابل قانون یکسان هستند و باید پاسخگوی اعمالشان باشند. پس اگر فصل الخطاب را قانون بدانیم از قوه قضاییه انتظار می‌رود جدی تر نسبت به پیگیری اتفاقات سال 88اقدام کنند در حالی که کماکان عقب تر از مردم حرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که دستگاه قضا باید به رسالت قانونی خود عمل کند گفت:‌در زمینه رسیدگی به محاکمه سران فتنه نقد اساسی به قوه قضاییه داریم و امیدواریم که به این مطالبه جنبش دانشجویی رسیدگی شود.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که ایجاد قسط عدل از وظایف قوه قضاییه است اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیرا تاکیدات بسیاری در موضوع مبارزه با فساد داشته باشد که در این راستا باید دانه درشت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه مشکل ما این است که خرده فاسد ها در بوق و کرنا می کنیم اما از مفسدان واقعی به راحتی می گذریم.

ثابتی با بیان این‌که خواست عمومی جامعه دانشگاهی این است که همه دربرابر قانون یکسان باشند افزود: بدون تعارف نقدمان از دستگاه قضایی را مطرح کرده ایم و امیدداریم مطالبه شرعی و منطق و قانونی اخلاقی جنبش دانشجویی پاسخ داده شود.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که از دبیر شورای عالی امنیت ملی خواسته ایم که پیگیر محاکمه عاملان ناامنی در کشور شوند گفت: مردم ایران مطالبه به حق خود را در 9 دی سال 88 عنوان کردند و این مطالبه به روی زمین مانده است که باید پیگیری شود و ما این مسئله را به آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی واگذار می کنیم و ایشان را مامور به پیگیری این مسئله می دانیم.

انتهای پیام

کد N647223

وبگردی