آفتاب

۴۲ زائر انفرادی در اربعین فوت کردند

۴۲ زائر انفرادی در اربعین فوت کردند

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از فوت ۴۲ زائر ایرانی که به صورت انفرادی برای پیاده‌روی اربعین به عتبات اعزام شده بودند خبر داد و اعلام کرد: پیکر ۸ نفر در عراق دفن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن نظافتی افزود: بر اساس موافقت خانواده‌های این زائران، پیکر 34 زائر حسینی برای خاکسپاری به ایران اسلامی منتقل و 8 نفر هم در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف دفن شدند.

وی با بیان این‌که از این تعداد 12 نفر بر اثر تصادفات و حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند و ما بقی به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند، اظهار داشت: این گروه از زائران به صورت انفرادی به عتبات سفر کرده بودند و اعزام آن‌ها از سوی سازمان حج و زیارت صورت نگرفته بود اما طبق وعده‌ای که سازمان به زائران اربعین داده بود، تمامی این عزیزان را بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی بیمه کرده است و هزینه‌های آن‌ها را بیمه ایران به ورثه آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: تمامی مراحل نقل و انتقال پیکر این زائران از سوی سازمان حج و زیارت صورت گرفته است و هزینه‌ها آن‌ها از طریق بیمه پرداخت شده و هیچ هزینه‌ای از خانواده‌های آن‌ها دریافت نشده است.

 

 

 

کد N647146

وبگردی