آفتاب

تظاهرات گسترده در غزه به مناسبت روز ملی "پایان محاصره"

تظاهرات گسترده در غزه به مناسبت روز ملی "پایان محاصره"

جمع زیادی از فلسطینی‌ها در مراسم روز "ملی پایان محاصره" با برپایی راهپیمایی گسترده‌ای از شمال تا جنوب نوار غزه خواهان پایان محاصره غزه و بازسازی هرچه سریعتر آن شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در این راهپیمایی که به دعوت گروه‌های ملی فلسطینی برگزار شد، تظاهرکنندگان از شهر "بیت حانون" در شمال نوار غزه به سمت رفح در جنوب حرکت کردند و با سردادن شعارهایی خواهان پایان محاصره فلسطین و بازسازی آن شدند.

تجمع کنندگان همچنین تاکید کردند: ادامه محاصره ظالمانه توسط اسرائیل و بستن مرزها و تعلل ورزیدن در بازسازی فلسطین، جنایتی علیه بشریت و همچنین جنایتی علیه مردم فلسطین است.

در همین راستا نیروهای رژیم صهیونیستی پس از وقوع درگیری‌های با تظاهرکنندگان فلسطین، در شمال نوار غزه مستقر شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به سمت جوانان فلسطینی که با درخواست برای پایان محاصره نوار غزه در شرق "الشجاعیه" تجمع کرده بودند، تیراندازی کردند.

اسماعیل رضوان، یکی از رهبران جنبش حماس در راهپیمایی فلسطینی‌ها برای پایان محاصره نوار غزه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که یا باید با بازسازی غزه و لغو محاصره آن موافقت کند یا اینکه منتظر رخدادهای سخت باشد.

وی گفت: ما هیچ گاه اسرائیل رابه رسمیت نخواهیم شناخت و تا زمان آزادسازی خاک فلسطین تفنگ ما همواره به سمت اشغالگران اسرائیلی نشانه خواهد رفت.

خالد البطش یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از مردم عرب و مسلمان خواست تا برای شکستن محاصره و پایان دادن به ظلم و سمتی که به مردم فلسطین می‌شود، تلاش کنند.

از سوی دیگر یک شهرک نشین یهودی یک کودک فلسطینی را در نزدیکی روستای "زیف" در جنوب الخلیل با خودروی خود زیر گرفت.

این کودک هشت ساله فلسطینی که زخمی شده به بیمارستان منتقل شد. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به مدرسه "سعید العاص" در جنوب بیت لحم یورش بردند تا دو دانش آموز را بازداشت کنند.

انتهای پیام

کد N647140

وبگردی