آفتاب
نماینده خلخال:

تخریب چهره ستون‌های انقلاب در رسانه ملی خلاف منافع ملی است

تخریب چهره ستون‌های انقلاب در رسانه ملی خلاف منافع ملی است

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برهه حساس کنونی که دشمنان ایران اسلامی به کمین نشسته‌اند و منطقه در آتش فتنه‌های گوناگون می‌سوزد همه مسئولین باید به ریسمان الهی چنگ اندازند و با دوستی و مودت و همگرایی بیش از پیش این سرزمین پاک را از آسیب‌ها دور بدارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلیل جعفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: در راستای تقویت وحدت ملی از همه شخصیت‌های موثر و همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی انتظار می‌رود به نقش تاریخی خود عمل نماید و اینکه در رسانه ملی چهره شخصیت‌های موثر و ستون‌های انقلاب اسلامی تخریب شود و به جای تقویت همگرایی مدام بر طبل اختلاف زده شود خلاف منافع ملی است لذا از رییس رسانه ملی می‌خواهیم از تهیه برنامه‌های مخرب و مخالف منافع ملی پرهیز نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در حوزه اقتصاد، گفت: از دولت انتظار می‌رود با توجه به تحریم‌های ظالمانه و توطئه کاهش شدید قیمت نفت اقتصاد دروان‌زا و دانش بنیان و صادرات‌ محور و به ویژه صادرات غیرنفتی و توجه جدی به رهنمودهای رهبری را در قالب اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و با استفاده از اختیارات قانونی خود در تنظیم تعرفه کالاهای وارداتی و حمایت‌های بانکی از تولید و سرمایه‌گذاری رونق اقتصادی را تسریع بخشند و بهانه فشار به دولت و تعدی را از دست گروه‌های مخالف دولت بگیرند.

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه علیرغم برنامه دولت برای رونق کسب و کار و خروج از رکود و حمایت از تولید داخلی تعرفه پایین واردات کالاهای خارجی موجب هجوم مجدد کالاهای خارجی به بازار داخلی و تعطیلی مدارس و تعداد زیادی از بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات شده است و وا مصیبتا که برای اندکی سود بیشتر سرمایه‌دار ایرانی در کشورهای خارجی کارخانه احداث می‌کند و برای جوانان سایر کشورها کار ایجاد می‌کند و با وارد کردن کالاهای بی‌کیفیت خارجی به تعطیلی کارخانه‌های داخلی کمک می‌کند.

وی‌ گفت: تولید در ایران مترادف با انواع مشکلات و مسائل پیشروی تولیدکنندگان است و دلالی مترادف با رفاه و عزت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: انتظار می‌رود در لایحه بودجه سال 94 به گونه‌ای عمل شود که به موازات افزایش چند برابری حقوق پزشکان، افزایش متناسب حقوق کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان نیز توجه خاصی از سوی مجلس و دولت صورت گیرد و افزایش متناسب حقوق تمامی اقشار از وجود تفاوت فاحش در پرداخت حقوق‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: از نمایندگان می‌خواهم در اعمال اصلاحات بر لایحه بودجه سال 94 به گونه‌ای اهتمام ورزند که بخش قابل توجهی از بودجه به سمت مناطق کمتر برخوردار و صرف ایجاد اشتغال در آن مناطق شود تا توسعه متوازن کشور با سرعت بیشتری پیگیری شود.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: شهرستان‌های خلخال و کوثر به واقع از محروم‌ترین شهرستان‌های کشور هستند که متاسفانه به دلیل کم‌توجهی و بی‌مهری از توسعه بازمانده‌اند. مهمترین مشکل این شهرستان بیکاری جوانان و مهاجرت خانواده‌ها است، لذا از دولت می‌خواهم توجه ویژه‌ای به این شهرستان و مشکلات آن داشته باشد. همچنین از آقای آخوندی می‌خواهم با سفر به دو شهرستان خلخال و کوثر و مشاهده مشکلات مردم در این دو شهرستان در حوزه راه و مسکن از نزدیک نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال در شهرستان‌های خلخال و کوثر با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های این دو شهرستان می‌تواند به حل مشکلات مردم منجر شود.

وی در پایان تصریح کرد: جا دارد از مسئولان کشورهای لبنان، عراق و سوریه و همچنین اقلیم کردستان عراق که طی سفر اخیر میزبانی شایسته‌ای از هیات پارلمانی ایران به ریاست دکتر لاریجانی داشتند، سپاسگزاری کنم.

انتهای پیام

کد N646819

وبگردی