آفتاب

سفیر پیشین آمریکا در بغداد: عراقی‌ها کمک ایران در مبارزه با داعش را فراموش نمی‌کنند

سفیر پیشین آمریکا در بغداد: عراقی‌ها کمک ایران در مبارزه با داعش را فراموش نمی‌کنند

سفیر پیشین آمریکا در عراق با اشاره به مبارزه علیه داعش در عراق و کمک به عراقی‌ها در این باره گفت: عراقی‌ها در تنگنا قرار داشتند و تنها کسانی که به نجات عراقی‌ها آمدند، ایران بود و عراقی‌ها این مساله را به یاد خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره‌ی مبارزات ایران و آمریکای علیه داعش در عراق نوشت: اگر چه دولت اوباما می‌گوید که به طور مستقل با ایران همکاری ندارد اما دو کشور علیه مبارزه با داعش وارد عمل شدند. یکی از دلایل همکاری نکردن دو کشور، حمایت ایران از حکومت بشار اسد است. هم‌چنین این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که ایران و آمریکا در قالب 1+5 به مذاکرات هسته‌ای برای دستیابی به توافق ادامه می‌دهند.

علی خدری یکی از مشاوران سفیران آمریکا در عراق می‌گوید که تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا که پس از سال 2003 افزایش یافته بود برای شکست دشمن مشترک یعنی داعش کاهش یافته است.

جیمز جفری، سفیر پیشین آمریکا در عراق نیز با بیان این که تنها کسانی که به نجات عراقی‌ها آمدند، ایران بود و عراقی‌ها این مساله را به یاد خواهند داشت می‌گوید: دولت اوباما به خاطر تعللی که در حملات هوایی محدود علیه داعش انجام داد دچار اشتباه است.

انتهای پیام

کد N646752

وبگردی