آفتاب
ذوالقدر در نشست خبری یادواره سوره‌های سرخ:

طرحی ایجاد کرده‌ایم که جوانان با شهدا انس و ارتباط پیدا کنند

طرحی ایجاد کرده‌ایم که جوانان با شهدا انس و ارتباط پیدا کنند

در راستای تدبیر و فرمایشات مقام معظم رهبری و درخواست ایشان برای تربیت حافظان قرآن سازمان قر آن و عترت سپاه تهران بزرگ طرحی را با یاد و نام شهدای قرآنی آغاز کرده که هر ساله برای همین منظور همایشی برگزار می شود و امسال هم کنگره سوره های سرخ به همین دلیل برگزار خواهد شد.

جانشین سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ اظهار داشت: از جمله مباحثی که امروز دنبال می‌کنیم بحث تربیتی و قرآن و عترت است که سابق آن به اندازه عمر سپاه است و این بحث را به جدیت در سپاه تهران پیگیری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ احمد ذوالقدر در نشست خبری دومین یادواره سوره‌های سرخ با اشاره به اهمیت حفظ قرآن و آشنایی جوانان با شهدا٬ ابراز داشت: در راستای تدبیر و فرمایشات مقام معظم رهبری و درخواست ایشان برای تربیت حافظان قرآن سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ طرحی را با یاد و نام شهدای قرآنی آغاز کرده که هر ساله برای همین منظور همایشی برگزار می‌شود و امسال هم کنگره سوره‌های سرخ به همین دلیل برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سوره‌های سرخ به نوعی یاد شهدای قرآنی را زنده نگه می‌دارد و جلساتی که برگزار می‌شود با هدف پیوند بین جوانان و شهدا برگزار می‌شود که سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ طرحی را ایجاد کرده که جوانان با شهدا انس و ارتباط پیدا کنند و با یاد آن‌ها زندگی کنند.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه چند روز دیگر گردهمایی عظیمی در مصلی تهران برگزار خواهد شد ابراز داشت: در این گردهمایی عظیم حافظان قرآن و اقشار دیگر بسیج در آن حضور خواهند داشت و بعد از آن هم نشست بسیج طلاب در مصلی برگزار خواهد شد.

در این نشست قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این سازمان در عرصه‌های قرآنی بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح تهران داریم قصد داریم بزرگ‌ترین شبکه مردمی و قرآنی را ایجاد کنیم و در عرصه‌های مختلفی مانند کودکان و نوجوانان؛ نهضت قرآن آموزی؛ سبک زندگی و موارد مختلف دیگر که خلاء‌هایی وجود دارد بتوانیم فعالیت کنیم.

وی با اشاره به یادواره سوره‌های سرخ خاطرنشان کرد: این یادواره در تهران برگزار خواهد شد که تعداد زیادی از خانواده شهدا هم شناسایی شده‌اند و در این جلسات شرکت خواهند داشت که هدف از آن نشر و ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی و زمینه‌سازی جهت معرفت سازی و بصیرت‌افزایی است.

قربانی در پایان با اشاره به تهیه شدن چندین مستند از شهدا بیان داشت: نزدیک به ۴۰ مستند از ۴۰ شهید دوران دفاع مقدس تهیه کرده‌ایم و قرار است از شبکه قرآن و سایر شبکه‌ها به اسم سوره‌های قرآن پخش شود.

کد N646647

وبگردی