آفتاب

آغاز انتخابات ریاست جمهوری کرواسی

آغاز انتخابات ریاست جمهوری کرواسی

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری کرواسی در حالی امروز (یکشنبه) آغاز شد که نامزدها به دنبال جلوگیری از پیروزی رئیس جمهوری کنونی برای بار دوم هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ایوو جوسیپوویچ" از حزب سوسیال دموکرات و رئیس جمهور کنونی کرواسی در مقابل "کولنیدا گرابار کیتاروویچ"، یکی از مقام‌های ناتو و نامزد حزب اتحادیه دموکراتیک کرواسی قرار دارد.

همچنین "میلان کودوندزیچ" پزشک حامی اقتصاد باز در کرواسی و "ایوان سینچیچ"، دانشجوی مهندسی از دیگر رقبای جوسیپوویچ در این انتخابات هستند.

یک استاد دانشگاه زاگرب، پایتخت کرواسی در این باره گفت: انتخابات ما برای تعیین رئیس جمهوری جدید تعهدات محکمی را برای انتخابات پارلمانی سال 2015 در بر خواهد داشت.

رئیس جمهوری جدید باید با نخست وزیر به منظور رهبری کشور جهت خروج از طولانی‌ترین رکود اقتصادی همکاری کند و وظیفه دارد تا به تضمین ثبات دولت و فرماندهی نیروهای مسلح بپردازد و در نظارت بر سیاست خارجی کشورش با همکاری نخست وزیر فعالانه کمک کند.

حوزه‌های رای گیری ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی باز شده و ساعت 19 نیز بسته می‌شود. کمیسیون دولتی انتخابات کرواسی حدود نیمه شب نتایج را اعلام می‌کند. اگر هیچ یک از کاندیداها اکثریت آراء را کسب نکنند، دو نامزدی که بیشترین آرا را کسب کنند 11 ژانویه 2015 در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N646598

وبگردی