آفتاب
افتخاری عنوان کرد:

برگزاری همایش نقش قوه مقننه در شناسایی،‌ثبت وضبط آثار دفاع مقدس

برگزاری همایش نقش قوه مقننه در شناسایی،‌ثبت وضبط آثار دفاع مقدس

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین همایش نقش قوه مقننه در شناسایی،‌ثبت وضبط آثار دفاع مقدس فردا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، لاله افتخاری رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام ماه ربیع الاول و فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی، گفت: حرکت 9 دی ماه برگرفته از بصیرت عاشورایی است و حرکت‌های آزادی بخشی که در بسیاری از کشورها صورت گرفت برگرفته از این حرکت است.

وی با بیان اینکه از پیش از انقلاب تا بعد از آن همه ادیان و اقوام با زبان و فرهنگ‌های مختلف در کشور با هم یک دل شدند و در نهایت دفاع مقدس را رقم زدند، افزود: اکنون وظیفه داریم نسبت به حفظ،‌ ثبت،‌ ضبط و نشر آنچه در 8 سال دفاع مقدس رخ داد اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: هنرمندان، خبرنگاران،‌ سینماگران، شاعران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه و همچنین قوه مقننه در جایگاه خود موظف هستند نسبت به حفظ آثار دفاع مقدس و نشر آن اقدام کند از این رو به درخواست ریاست بنیاد حفظ  و نشر آثار دفاع مقدس،‌ فراکسیون دفاع مقدس در مجلس راه اندازی شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت؛ رئیس مجلس و هیئت رئیسه نیز با استقبال از تشکیل فراکسیون دفاع مقدس از آن حمایت کردند.

افتخاری با اشاره به اینکه در آستانه تصویب و بررسی بودجه 94 و تدوین برنامه ششم نخستین همایش دفاع مقدس با همکاری برخی دستگاه های مربوطه برگزار می شود افزود: نخستین همایش فراکسیون دفاع مقدس با عنوان "نقش قوه مقننه در شناسایی،‌ ثبت،‌ ضبط و نشر آثار دفاع مقدس" فردا صبح (دوشنبه،‌ 8 دی ماه) و در آستانه سالروز حماسه 9 دی در محل مجلس مشروطه برگزار خواهد شد و تا ظهر ادامه خواهد داشت.

افتخاری با بیان اینکه هدف این همایش،‌ آغاز یک حرکت پژوهشی عمیق با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های کشور است گفت: در این همایش رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،‌ وزیر دفاع،‌ رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس،‌ معاون ریاست جمهوری،‌ رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس،‌ روسای کمیسیون های اصلی مجلس،‌ حضور خواهند داشت و به ارائه دیدگاه ها و نگرش های خود خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این همایش ستاد کل نیروهای مسلح،‌ بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس،‌ وزارت دفاع،‌ بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آجا،‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صداوسیما،‌ سازمان بسیج مستضعفین،‌ مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ کانون همبستگان فرزندان شاهد،‌ بسیج مجلس،‌ معاونت اجرایی و روابط عمومی مجلس همکاری های شایانی را داشته اند.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار این همایش کارگروه‌های موقت و دائمی نیز تشکیل شده است تا به بررسی مشکلات و ظرفیت‌های حوزه حفظ آثار دفاع مقدس و در صورت لزوم به بررسی قوانین ومقررات مربوطه بپردازند، همچنین درنظر داریم در آینده همایش‌های دیگری را نیز به صورت مستمر برگزار کنیم.

کد N646504

وبگردی