آفتاب
لاریجانی در نمایشگاه توانمندی های وزارت ورزش و جوانان:

باید مشوقی برای بخش خصوصی در امر ورزش ایجاد کنیم

باید مشوقی برای بخش خصوصی در امر ورزش ایجاد کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشوق ایجاد کنیم بخش خصوصی با دریافت تسهیلات از بانک می تواند در امر ورزش ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های وزارت ورزش و جوانان در مجلس با اشاره به اینکه ورزش در کشور در حال حرکت و توسعه است، گفت: نمی شود گفت وضع ورزش خوب است اما تنوع کاری در وزارت ورزش نشان می دهد که به ابعاد مختلف آن از جمله ورزش همگانی توجه می‌شود.

وی افزود: ورزش همگانی با سلامت و تندرستی مردم سر و کار دارد که باید حتما مورد توجه قرار گرفته و گسترش یابد.

لاریجانی ادامه داد: بخش های مختلف ورزش از جمله ورزش حرفه ای و قهرمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ورزش، گفت: درباره پروژه هایی که قبلا شروع شده و باید تمام شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده مشکلات بسیاری در حوزه ورزش وجود دارد که البته این مشکل در تمام وزارتخانه ها موجود است.

رئیس مجلس ادامه داد: در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس با نمایندگان صحبت کردم و گفتم که باید از راهکارهای مختلف استفاده کنیم، در برخی بخش ها چاره ای جز سرمایه گذاری از سوی دولت وجود ندارد.

لاریجانی افزود: دولت باید سرمایه گذاری کند اما در بخش هایی باید واگذاری به بخش خصوصی صورت گیرد مانند مسلئله ورزش که این امر باید برای حل مشکلات آن صورت گیرد.

لاریجانی در پاسخ به اینکه آیا اهل ورزش هستید یا خیر، گفت: معمولا هفته ای یک روز به کوه می روم.

وی با اشاره به اینکه بودجه ورزش در کشور کافی نیست، خاطرنشان کرد: خودمان به این مسئله اقرار داریم ولی مشکلات کشور از نظر بودجه ای زیاد است؛ بودجه جاری در کشور بالاست و برای بخش های عمرانی کم است که این اشکال بسیار بزرگ است.

لاریجانی افزود: اگر نگاهی به بودجه سال آینده بکنیم متوجه می شویم که حجم اصلی بودجه مربوط به بودجه جاری و حقوق و دستمزدها است که البته چاره ای هم وجود ندارد.

رئیس مجلس با اشاره به راهکارهای حل این مشکل، ادامه داد: باید دوستان در وزارت ورزش خود کمک کنند چون چاره ای نداریم، دولت باید در برخی زمینه ها خود سرمایه گذای کرده و تامین سرمایه کند و در بخش های مربوط به بخش های عمرانی اگر مشوق ایجاد کنیم بخش خصوصی می تواند آن را تامین کند که برای این کار باید تسهیلات لازم را از طریق بانک ها در اختیار ورزش قرار دهیم تا کار روی زمین نماند.

وی یادآور شد: ما هم باید تلاش کنیم که ان شاء الله این کار را انجام خواهیم داد.

 

 

 

کد N646421

وبگردی