آفتاب
دیلی میرور خبر داد:

داعش در پی شکار اعضای گارد سلطنتی انگلیس/آماده باش در کاخ ملکه

داعش در پی شکار اعضای گارد سلطنتی انگلیس/آماده باش در کاخ ملکه

یک رسانه غربی به نقل از منابع امنیتی انگلیس از افزایش تهدیدات داعش در این کشور و تلاش آنها برای هدف قرار دادن اعضای گارد سلطنتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میرور، سازمان امنیت و اطلاعات انگلیس اعلام کرد شواهدی در دست است که نشان می دهد خطر اقدامات تروریستی داعش در بریتانیا افزایش یافته است.

بر همین اساس نیروهای که وظیفه محافظت از کاخ های سلطنتی را برعهده دارند به حال اماده باش درآمده و وضعیت هشدار برای آنها در بالاترین سطح قرار گرفته است. 

اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که گارد سلطنتی انگلیس هدف داعش بوده و ممکن است اعضای این گارد هدف اقدامات تروریستی باشند.

بر اساس این گزارش، داعش با توجه به سختی انجام اقدامات تروریستی علیه خانواده سلطنتی انگلیس، تصمیم دارد تا به گارد سلطنتی ضربه وارد کند.

انگلیس به شدت نگران بازگشت آن دسته از شهروندان خود است که برای کمک به داعش به عراق و سوریه سفر کرده اند. مقامات لندن معتقدند که در صورت بازگشت این افراد به بریتانیا تهدیدات امنیتی در این کشور به بالاترین سطح خود می رسد.

بر اساس آمارهایی که در شبکه های اجتماعی انگلیس منتشر شده روزانه 20 انگلیسی با سفر به عراق و سوریه به داعش می پیوندند و این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود در هر هفته فقط پنج انگلیسی به داعش می پیوندند.

در همین رابطه یکی از نمایندگان مسلمان مجلس عوام انگلیس با اشاره به نادرست بودن آمارهای ارائه شده توسط دولت این کشور در مورد تعداد افرادی که از بریتانیا برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند گفت هم اکنون دو هزار انگلیسی در این گروه تروریستی حضور داشته و در حال جنگ هستند.

بدنبال کشته شدن دو شهروند انگلیسی دیگر در عراق و سوریه، "خالد محمود" از اعضای مسلمان مجلس عوام انگیس اعلام کرد که دو هزار نفر از اتباع انگلیس هم اکنون در داعش حضور داشته و در حال جنگ با دولت های عراق و سوریه هستند. 

محمود با زیر سوال بردن آمارهایی که از سوی مقامات و نهادهای انگلیسی در مورد حضور 500 انگلیسی در میان اعضای داعش منتشر می شود، گفت: به اعتقاد من حضور دو هزار انگلیسی در میان اعضای داعش درست تر است. 

این نماینده مسلمان مجلس عوام در ادامه گفت: مقامات می گویند که 500 افراطی انگلیسی عضو داعش هستند اما آمار حقیقی سه و یا چهار برابر این تعداد است.

کد N646359

وبگردی