آفتاب
جعفری بنه خلخال در نطق میان دستور:

دولت در تنظیم تعرفه کالاهای وارداتی رونق اقتصادی را فراهم کند

دولت در تنظیم تعرفه کالاهای وارداتی رونق اقتصادی را فراهم کند

نماینده مردم خلخال گفت: علی‌رغم برنامه دولت برای لایحه خارج از رکود، تعرفه پایین واردات کالاهای خارجی موجب تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی جلیل جعفری بنه خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در نطق میان دستور با اشاره به اینکه در جهت تقویت وحدت ملی از رسانه‌ها انتظار می‌رود که به نقش تاریخی خود عمل کنند گفت: نباید به جای تقویت همگرایی در طبل اختلاس بدمیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها و کاهش شدید قیمت نفت افزود: باید اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات غیرنفتی در قالب اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد و دولت در تنظیم تعرفه کالاهای وارداتی رونق اقتصادی را فراهم کند.

وی افزود: علی‌رغم برنامه دولت در ارائه لایحه خروج از رکود، تعرفه پایین واردات خارجی موجب تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی شده است. وا اسفا که سرمایه‌گذار داخلی خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده و کالاهای نامرغوب را تولید و به کشور وارد کند و به این واسطه برای جوانان خارجی کارآفرینی کند.

جعفری بنه خلخال با اشاره به نزدیکی زمان بررسی لایحه بودجه سال 94 ادامه داد: اقدام وزارت بهداشت در اجرای طرح سلامت قابل تقدیر است، انتظار می‌رود طوری عمل شود که به موازات افزایش حقوق پزشکان افزایش حقوق همه اقشار مبذول گردد تا شاهد تفاوت فاحشی در این‌باره نباشیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان و دولت در اعمال تصمیمات در بودجه سال آینده به گونه‌ای عمل کنند که بخش اعظم بودجه به مناطق محروم سوق داده شود.

کد N646350

وبگردی