آفتاب

انتقاد قاضی‌پور از روند صدور اوراق قرضه

انتقاد قاضی‌پور از روند صدور اوراق قرضه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت فقط می‌خواهد با مذاکرات مملکت را اداره کند و برای نفت که الان 100 دلار پایین آمده تدبیری نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قاضی‌پور که در جریان پیشنهاد حذف ماده‌ای از لایحه خروج از رکود سخن می‌گفت، هم‌چنین با اعتقاد به این‌که «به جای این‌که هزینه دستگاه‌ها کم شود، افزایش پیدا کرده است» نسبت به آن‌چه «افزایش هزینه دفترش جهانگیری» خواند انتقاد کرد.

وی روند صدور اوراق قرضه را نیز قابل نقد دانست و افزود: دولت در سال 92 اوراقی را منتشر کرد و الان سررسیدش فرا رسیده. 78 هزار میلیارد تومان سررسید این اوراق در سال 94 است که تا اسفندماه باید داده شود. ما هر ساله اجازه می‌دهیم دولت اوراق منتشر کند در نتیجه مملکت با قرض اداره می‌شود حالا بعد از چهار سال هر رئیس جمهوری انتخاب شود باید شبانه روز کار کند و سود این اوراق را پرداخت کند.

قاضی‌پور تصریح کرد: اگر گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد بررسی بودجه لایحه سال 94 را بخوانید در صفحه 13 آن آمده فقط توانسته‌اند 2 درصد از مبلغ اوراق مشارکت را در سال 92 و 93 عملیاتی کنند.

انتهای پیام

کد N646172

وبگردی