آفتاب
به مناسب سی‌وپنجمین سالگرد تهاجم شوروی به افغانستان؛

طالبان افغانستان: آمریکا به سرنوشتی مشابه شوروی دچار می‌شود

طالبان افغانستان: آمریکا به سرنوشتی مشابه شوروی دچار می‌شود

طالبان افغانستان در پیامی به مناسب سی و پنجمین سالگرد تهاجم شوروی به افغانستان در سال 1979 اعلام کرد: آمریکا نیز با سرنوشتی مشابه شوروی رو به رو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، طالبان افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: 35 سال از زمان حمله نیروهای شوروی به خاک افغانستان می‌گذرد و افغان‌ها و ملت مسلمان این کشور در طول روزها و سال‌های گذشته تحت اشغال وحشیانه و غیرقانونی نیروهای آمریکا بوده‌اند.

آمریکا و شرکای آن از تمام قدرت‌های خود استفاده و بیش از 5 / 1 تریلیون دلار هزینه کرده و از 150 هزار نیروی سراپا مسلح و تسلیحات با فناوری‌های بالا برای سلطه یافتن بر ملت افغانستان بهره‌ برده‌اند و مسیر دستیابی آن‌ها به آزادی را منحرف کرده‌اند.

طالبان افغانستان در ادامه این بیانیه‌ آورده است: طالبان با سربازان و نیروهای بیش از 49 کشور تحت رهبری آمریکا و قدرت‌های نظامی آن‌ها مقابله کرده و آن‌ها را شکست داده است. حمله شوروی به افغانستان در سال 1979 عامل اصلی تراژدی‌های بعدی بود و ما به آمریکا و متحدانش درباره دچار شدن به همان سرنوشتی که برای شوروی رخ داد، هشدار می‌دهیم.

شوروی با هدف گسترش چتر ایدئولوژی کمونیست در افغانستان به این کشور حمله کرد.

ارتش سرخ شوروی برای 10 سال با نیروهای افغان و با حضور 1100 سرباز جنگید و 5 / 1 میلیون سرباز افغان در این جنگ کشته، بیش از پنج میلیون تن آواره و حدود سه میلیون تن هم زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N646167

وبگردی