آفتاب

اشرف غنی بیش از ۳۰ مقام محلی ولایت هرات را برکنار کرد

اشرف غنی بیش از ۳۰ مقام محلی ولایت هرات را برکنار کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، با سفر به ولایت هرات، رئیس دادستانی، مقامات فرمانداری ها، شماری از کارمندان گمرک و شمار دیگر از کارمندان ادارات محلی هرات را برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، بر اساس دستور اشرف غنی فرماندارانی که بدون شرکت در روند رقابتی، به این پست ها گماشته شده اند نیز، برکنار شده اند. ولایت هرات ۱۵ شهرستان دارد و هر شهرستان یک فرماندهی پلیس دارد.

او در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که به تمامی‌ مسئولان امنیتی در هرات دستور داده تا مشکلات امنیتی در این شهر را پایان دهند و هر سه ماه به نمایندگان نهادهای مردمی در هرات، گزارش بدهند.

اشرف غنی، به دنبال افزایش نا امنی‌ها و اعتراض‌ها و شکایت های مردم به این ولایت سفر کرد. او قبلا هیاتی را به هرات فرستاده بود تا مشکلات را بررسی کند.

غنی گفت، بررسی این هیات نشان داد که نبود امنیت و حکومتداری خوب، از مشکلات اصلی در هرات است و او فورا وارد اقدام شده است.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین در صحبتی که با شماری از اهالی هرات داشت، از آنها خواست پنج نفر را برای تصدی شهرداری هرات به او معرفی کنند تا او یکی از آنها را بعنوان شهردار هرات انتخاب کند.

کد N646141

وبگردی