آفتاب

فریده شجاعی: کفاشیان با منطق کار نمی‌کند

فریده شجاعی: کفاشیان با منطق کار نمی‌کند

نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: هر شخصی شیوه مدیریتی خود را دارد، اما کفاشیان روی معیار و منطق کار نمی‌کند.

فریده شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره مشکلاتش با کفاشیان، تصریح کرد: مدیریت امری سلیقه‌ای است و هر مدیری می‌تواند با توجه به دیدگاه های خود کار کند و تصمیم بگیرد. آقای کفاشیان هم به همین شکل مدیریت می‌کرد. او در ابتدا خیلی بانوان را مورد حمایت قرار می‌داد و توجه ویژه‌ای به ما داشت، اما حدود هفت – هشت ماهی بود که سر ناسازگاری با ما گذاشته بود و یکسری اختلاف نظرات به وجود آمد که در مدت اخیر به اوج خود رسید.

شجاعی درباره اختلاف نظرش در بعضی از مسائل نظیر انتخاب سرمربی تیم ملی با کفاشیان، اظهار کرد: من مخالف سرمربی فعلی تیم ملی نیستم، اما برای هر چیزی معیار و استانداردهایی داریم که باید تابع آن باشیم، اما کفاشیان روی معیار، استاندارد و منطق کار نمی‌کند و همه امورش را سلیقه‌ای انجام می‌دهد.

او درباره برکناری‌اش از سمت نایب رییسی بانوان فدراسیون، گفت: اختیاراتم محدود شده بود و موانعی را بر سر راهم می گذاشتند. آقای کفاشیان و یا اطرافیانش به جای من تصمیم گیری می‌کردند به همین دلیل شرایط برای من سخت شد و برای رسیدن به چشم انداز آرمانی‌ام دچار مشکل شده بودم و نتوانستم مقاومت کنم.

او درباره نقش وزارت ورزش و جوانان در برکناری خود گفت: من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و نمی‌خواهم به مسائل وزارتخانه ورود کنم. کفاشیان به من گفت استعفا بده، ولی من به حرمت مجمع این کار را نکردم. در دو دوره‌ای که در مجمع بودم بالاترین رای را به دست آوردم و حتی یک رای منفی نیز از طرف اعضای مجمع به من داده نشد، به همین دلیل حاضر نشدم استعفا بدهم.

شجاعی درباره سمت نمایندگی ایران در AFC، اظهار کرد: به نظر من این سمت گول زننده است. من عضو کمیته‌ بانوان آسیا هستم و شش ماه هم تا پایان عضویتم باقی مانده است. بعد از شش ماه ایران باید نماینده جدیدی را به AFC معرفی کند و معلوم نیست که آن شخص من باشم یا کس دیگری. خواه یا ناخواه بعد از مدتی این سمت از من گرفته می‌شود. آقای کفاشیان لطف کردند که این سمت را به من دادند.

نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال درباره مهین فرهادی زاد، تصریح کرد: خوشحالم جایگزین من شخصی دلسوز و با سابقه است که می‌تواند با مشکلات کنار بیاید. با توانایی که از خانم فرهادی زاد سراغ دارم مطمئن هستم که او می‌تواند از پس آقای کفاشیان بر آید.

او با تاکید بر این که از کفاشیان دلخور است، گفت: من واقعا از آقای کفاشیان دلخور هستم. او شیوه مدیریتی خاص خود را دارد، اما نحوه برخوردش با من بد بود در حالی که با دیگران این چنین برخورد نمی‌کرد و جواب زحمات و کارهایم در فوتبال بانوان این نبود.

شجاعی در پایان گفت: باید از مجمع فدراسیون که در طول این مدت لطف و معرفت زیادی به من داشتند و همیشه همراه و حامی من بودند تشکر کنم. آنها بهترین فرصت‌ها را برای من مهیا کردند. اصحاب رسانه نیز در این مدت همکاری بسیار خوبی با من داشتند و با هم توانستیم به فوتبال بانوان کمک کنیم.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N645931

وبگردی