آفتاب

توضیح لاریجانی در باره تذکر احمد توکلی: تخلفی در روال کار مجلس ندیده ام

توضیح لاریجانی در باره تذکر احمد توکلی: تخلفی در روال کار مجلس ندیده ام

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر احمدتوکلی در باره اظهارات روز گذشته نوبخت، گفت: هیچ مبنایی برای اینکه در کار مجلس تخلفی صورت گرفته وجود ندارد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز مجلس، احمد توکلی در تذکر شفاهی در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت نسبت به کذب بودن برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات کشور گزارشی را منتشر کرده که ان شاء الله امروز یا فردا در صحن علنی مجلس خوانده می شود.

وی افزود: اصل 54 قانون اساسی، دیوان محاسبات را تاسیس کرده و گزارشات آن و نیز گزارشات کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اصل نود قابل استناد است و بر اساس قانون بعد از قرائت در صحن علنی به قوه قضائیه می رود، یعنی اینکه یک گزارشی را دیوان محاسبات ارائه کرده و کمیسیون برنامه و بودجه آن را تایید کرده اما چون دادسرای دیوان هنوز حکم نداده قابل استناد نیست با مواد قانون اساسی همخوانی ندارد.

توکلی افزود: تمام گزارشات مستند در صحن قرائت می‌شود و همه ملت می توانند به آن استناد کنند نه تنها یک نماینده، تمام این گزارشات می تواند بعدها در دادگاه بررسی شود.

نماینده تهران ادامه داد: اینکه سخنگوی دولت عنوان می کند که این گزارش خلاف است و گوینده باید عذرخواهی کند، بنده افتخار می کنم که اگر خطایی کرده باشم عذرخواهی کنم، نه از دولت، بلکه از پایین ترین آحاد ملت هم عذرخواهی می کنم.

توکلی گفت: این حرف درست نیست و به شان مجلس لطمه می زند. باید از حق مجلس و نمایندگان دفاع کنید. تمام گزارشاتی که در آن قضاوت وجود دارد، مثل تحقیق و تفحص در ماده 216 و تبصره یک ماده 206 و گزارش کمیسیون اصل نود دفاع کنید.این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: تمام این گزارشات قابل استناد است و قضایی نشدن آن مانع از سندیت آنها نیست.

 علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: در کشور یک روال قانونی حاکم است، دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشی که ارائه می دهد در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفته و مطابق ماده 236 گزارش ارائه می شود.وی افزود: ما هیچ مبنایی برای اینکه تخلف قانونی در روال کار مجلس صورت گرفته باشد ندیده ایم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: آقایان دولتی ها توجه داشته باشند که باید در این زمینه مطیع قانون باشند.

 

23302

کد N645861

وبگردی